BabyBjörn lanserar babysitter Bliss

BabyBjörn lanserar babysitter Bliss

Nu lanserar det svenska familjeföretaget BabyBjörn babysitter Bliss. Den omtyckta babysittern, designklassikern från 1961, har fått en helt ny look och stil.

Lillemor Jakobson, creative director och grundare, har tillsammans med produktutvecklingsteamet och företagets in-house designgrupp lyssnat på föräldrar och kikat på nya trender. Resultatet är en ny design och ett nytt uttryck i trendig färgsättning.

”Vi ville uppdatera designen som en hyllning till BabyBjörn-klassikern från 1961. Det är fantastiskt roligt att så många familjer älskar vår babysitter. Vi ville ge något tillbaka i form av en mjukare och modern look som passar föräldrarnas personlighet och stil, i färger som matchar dagens heminredning”, berättar Lillemor.

Bliss som betyder lycka ska symbolisera det gosiga och mjuka för det lilla barnet. Den nya babysittern Bliss finns i två helt nya utföranden: en i mysig matelasserad bomull i fyra lyxiga färger, samt en med en unik mjuk och följsam mesh (nättyg) i tre moderna nyanser. Det varsamma gungandet under början av barnets liv framkallar en känsla av tillfredsställelse och lugn som kvarstår länge. BabyBjörn är övertygade om att barn som får en mjuk och trygg start i livet har glädje av det under lång tid.

Det mjuka och naturliga gungandet som barnet helt själv ger upphov till, innebär att det varken behövs batterier eller el. Det uppmuntrar barnets interaktion med vestibulär stimulering: barnet gungar som svar på sina egna rörelser. Genom att undvika babysittrar som drivs med batteri minimeras också risken för att barn bara kan somna när de känner rörelse. När barnet leker eller vilar i babysittern kan det titta på när föräldrarna gör andra saker. Det hjälper också barnet att utveckla balans och motorik.

”Många familjer vi träffar ser babysittern som oumbärlig den första tiden. Hos oss hänger den med överallt. Vi tar med den vart vi än går, till vänner och familj, på resor, och överallt hemma...” säger Björn Engström, vice VD på BabyBjörn.

För bilder och övrig information:

Josefine Brögger, +46 708 84 35 08, josefine.brogger@babybjorn.com

BabyBjörn AB är ett svenskt familjeföretag som utvecklar, marknadsför och distribuerar innovativa produkter för barn upp till tre år. Omsättningen för räkenskapsåret 2014–2015 uppgick till 475 miljoner kronor. 95 procent av försäljningen gick på export till 50 olika länder. Företaget grundades 1961 och har i dag runt 100 medarbetare. Mer information finns på vår webbplats: www.babybjorn.se