Storvinst för både Babyshop.se och modebranschen på nätet

Pressmeddelande  •  2012-08-16 21:23 CEST

E-handelsföretaget Babyshop.se vann igår det prestigefulla priset Årets Barnbutik under Habit Modegalan på Stockholm Waterfront Congress Centre. Den ledande branschtidningen Habit Sko & Mode korade för sjätte året i rad Sveriges främsta modeaktörer, såsom Årets designer, Årets modebutik, Årets leverantör och Årets herr- och dambutik. Konferencier för galan var skådespelerskan Cecilia Forss.

Detta är första gången som en e-handlare, till skillnad från de traditionella fysiska butikerna, vinner en butikskategori på Modegalan vilket verkligen visar på att modebranschen är en bransch i förändring och tänker framåt. Även e-handlaren Brandos.se fick pris för årets skobutik vilket är ytterligare ett bevis på att e-handeln är en viktig del i utvecklingen av Sveriges modehandel.

Juryns motivering:
Årets vinnare är djärv för att de vågar satsa i en tid då många är försiktiga och strategiska. Resultatet är en synnerligen god ekonomisk utveckling med en omsättning som dubblerats varje år sedan starten. Årets vinnare är också tidsenlig med en frisk satsning inom e-handel och aktiviteter i sociala medier.

Om Babyshop.se

Babyshop.se är en av Nordens snabbast växande barnbutiker på nätet. I butiken finns barnkläder från över 100 varumärken, bl.a. Ralph Lauren, Bugaboo, Mini Rodini, Didriksons och Elodie Details. Babyshop.se blev utsedda till årets e-handel på Nordic eCommerce Awards 2011 och blev Årets barnbutik vid Habit Modegalan 2012.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom