Nyhet LactiPlus Forte – med 15 miljarder levande mjölksyrabakterier i en enda kapsel.

Den globala forskningen kring mjölksyrabakterier är mycket aktiv. Och ett av de ledande, världsomspännande företagen är Lallemand, som tillverkar LactiPlus. Nu har man lyckats ta fram en bredspektrumprodukt med hela 15 miljarder levande mjölksyrabakterier per kapsel – LactiPlus Forte. Det innebär att LactiPlus är en av de mest koncentrerade produkterna med mjölksyrabakterier på marknaden, ett svar på den globala konsumentefterfrågan.

Ren mjölksyrabakterie

I varje kapsel finns ett brett spektrum av mjölksyrabakterier, hela sju olika stammar från tre olika släkten. LactiPlus Forte är en ren mjölksyrabakterie utan några tillsatser av vitaminer eller mineraler, en fördel för de som kan ha intolerans mot vissa tillsatta ämnen.

- Tillverkaren Lallemand har dokumenterat produkten mycket noga, vilket innebär att LactiPlus Forte har bevisad överlevnad genom mag-tarmkanalen. Man har också stamspecifik dokumentation där samtliga stammar är testade för antibiotikaresistens. Man har också gjort noggranna säkerhetsstudier på människa, berättar Stine Åsell, Kvalitetschef för Baltex AB som utvecklat LactiPlus Forte för den skandinaviska marknaden.

Bredspektrum = i hela tarmen

De 15 miljarder bakterier är hämtade från tre olika släkten – Lactobacillus, Bifidobacterium samt Lactococcous. Anledningen till detta är att man då får en bredspektrum-produkt, det vill säga mjölksyrabakterier som trivs i olika delar av tarmen. Det är nämligen så att olika släkten av mjölksyrabakterier trivs i olika pH-miljöer.

• semester

Baltex Health & Beauty Group har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark samt export till en rad andra länder. Vi erbjuder produkter med högsta kvalitet inom egenvård, läkemedel, skönhet och medicinteknik, främst inom kategorierna Mage, Immunförsvar, Skönhet/Hudvård och Detox/Viktkontroll. I vår produktportfölj finns både egenägda varumärken såsom LactiPlus, Gastroline, Linella, Super Glandin och Hårkontroll samt etablerade varumärken som vi har agentur för, ex A-CREME, Noka, Silicol och Baba de Caracol. www.baltex.se