Hanzens öppnar modebutik i två plan i Utopia våren -18

Hanzens öppnar modebutik i två plan i Utopia våren -18

Hanzens är en klädkedja med butiker längs Norrlandskusten som erbjuder kläder, skor, accessoarer och inredning från marknadens starkaste och mest omtyckta varumärken. I butikerna finns en mix av klassiska och nya spännande klädmärken – för både män och kvinnor.

Utopia befäster sin starka modepositionering i staden med Hanzens hjälp. Det är en renodlad multibrandbutik med välkända varumärken som Gant, Boss, Odd Molly, J Lindeberg, Lyle & Scott och många fler. Bredden och kvalitén i sortimentet kompletterar det befintliga utbudet i gallerian perfekt.

Vi vill vara det självklara valet för dig som söker det lilla extra till festen, jobbet eller vardagen – eller som bara vill fylla på din garderob med basplagg. Säger Hanzens Magnus Larsson. Vi är otroligt glada och stolta över vår etablering i Umeå och Utopia. Umeå är en stad som andas optimism och har en fantastisk tillväxt och befolkningsökning, satsningen på infrastruktur och bostadsbyggandet är häpnadsväckande och helt unikt för Norrland. Det finns en medvetenhet och ett intresse för mode och design i Umeå och med den inresta köpkraften från framförallt Österbotten och Norge, så tror vi väldigt mycket på den här satsningen. Vi ser det som en självklarhet att finnas i en sådan stark handelsstad som Umeå är. Vi kan genom vår expertis och erfarenhet erbjuda kunderna många av de mest populära modemärkena och framförallt massvis med kunskap och service!

Vi har länge sökt ett koncept av detta slag till Utopia, säger Thomas Johansson, VD på Balticgruppen Fastighet. När vi inledningsvis startade diskussionen med Hanzens så kände vi direkt att det var helt rätt. Vi kunde dessutom erbjuda en stor lokal vid ett av Umeå centrums mest trafikerade gångstråk, i direkt anslutning till Utopias inomhustorg. Det är med stor glädje vi kan släppa nyheten om Hanzens satsning hos oss!

För mer information, kontakta:

Thomas Johansson, vd Balticgruppen Fastighet

e-post: thomas.johansson@balticgruppen.se

Magnus Larsson, Hanzens

e-post: magnus@hanzens.se

Balticgruppen utvecklar och förvaltar fastigheter i Umeå. Affärsidén går ut på att identifiera intressanta möjligheter som utvecklar staden genom att bygga, förvärva och utveckla fastigheter för långsiktig förvaltning i egen regi. Balticgruppen är och har varit delaktiga i uppförandet av flera uppmärksammade byggnader och områden i Umeå. Väven, Utopia Shopping, Skulpturparken och Konstnärligt campus är några av dem.

Regioner

David Carlsson

Presskontakt VD och koncernchef 090-71 72 04
Roger Granberg

Presskontakt Fastighetschef 090-14 46 19

Balticgruppen utvecklar, bygger och förvaltar fastigheter i Umeå

Balticgruppen är ett Umeåbaserat privat fastighetsbolag som utvecklar, bygger och förvaltar fastigheter sedan 1987. Vi brinner för det bästa möjliga Umeå – ett Umeå som genom hållbar tillväxt har 200 000 invånare år 2050. Ett Umeå där det är attraktivt att leva, verka och bo.

Balticgruppen
Rådhusesplanaden 2C