BAMA blir Officiell Partner för Vasaloppet

Samarbetet gäller både vinterveckan, som i år genomförs under lite annorlunda former, och sommarveckan med elva olika lopp i mountainbike och löpning under två veckohelger i augusti.

- Att samarbeta med ett klassiskt evenemang som Vasaloppet känns väldigt roligt och inspirerande. Deras värderingar kring hållbarhet, miljö och hälsa överensstämmer väl med våra och BAMAs vision som är ”A healthier and fresher future”, menar Anette Dremo, Marknads- och Kommunikationschef på BAMA Nordic.

Vintern 2021 genomförs Tjejvasan och Vasaloppet för elitåkare, utan publik längs spåret, men med traditionsenlig direktsändning i SVT. För övriga skidåkare finns i år istället Vasaåket som körs valfri tid mellan den 12 februari till den 7 mars i den öppna Vasaloppsarenan. Skidupplevelsen kan följas genom den nya play-tjänsten Vasaloppet.TV.

- Vi hoppas att samarbetet ska ge ökad kännedom om BAMA. Det är ett starkt varumärke i Norge – ungefär jämngammalt med Vasaloppet – men är relativt nytt på den svenska marknaden. Med Vasaloppet ser vi också möjligheter att skapa engagemang hos kunder och leverantörer såväl som hos våra medarbetare runt om i Norden, säger Anette Dremo.