Mediebolag antar FN:s världsmål som värdegrund

Boken ”Repaint the Future” som perspektiverar FN:s 17 världsmål antas som bolaget Bambwas värdegrund.

Bambwa är ett mediebolag som kombinerar interaktiv FM radio med internet radio, podcasts och streaming av högkvalitativt innehåll med fokus på användaranpassade upplevelser och betalningsmodeller. Bolaget fokuserar på att stödja ”Change Makers” i tillväxtmarknader därför är mänskliga och etiska värderingar av stor betydelse.

Bambwa möter hela tiden nya utmaningar och satsade under hösten stora resurser på att ta fram en värdegrund för bolaget. Resultatet av det arbetet kommer nu att ligga som grund för hur bolaget, som internationell verksamhet med inflytande och påverkan på utveckling av människor och samhälle, kan säkerställa en positiv utveckling för Bambwa och dess mål om att vara en del i att förbättra människors livskvalitet.

Tio enkla förhållningssätt som kan bidra till att säkerställa Bambwas globala tillväxt.

”I samband med vårt samarbete med en av världens ledande tankesmedjor inom hållbarthetslösningar, Sustainia, blev vi introducerade till deras nya bok ”Repaint the Future”. Boken är en fantastisk guide till hur vi, med tio enkla förhållningssätt, kan bidra till att världen når FN:s 17 världsmål (Sustainable Development Goals, SDG).

När vi i Bambwas ledningsgrupp såg att våra egna kärnvärden stämde överens med de tio förhållningssätten i boken var beslutet att anta ”Repaint the Future” som bolagets egna värdegrund väldigt enkelt” säger Bambwas VD Michael Mathiesen.

”Normalt kan man spendera miljontals kronor i konsultrådgivning, här fick vi lösningen serverad för oss” tillägger Michael Mathiesen.

Alla älskar Bambwa!

”Min dröm är att arbeta på ett företag som till 100% är troget sitt mål, ansvar och värderingar. Efter att ha läst ”Repaint the Future” och fått en inblick i Bambwas strategi för Afrika står bolaget högst upp på min lista”

– Rahab Mbise, business development manager, Tanzania

”Fantastiskt att ett företag väljer att gå ”all in” och använda vår bok som deras värdegrund. Att företaget dessutom har en mycket internationellt erfaren ledningsgrupp, med fokus på en marknad med över 1,2 miljarder människor, gör det bara ännu mer spännande!”

– Erik Rasmussen, författare och ordförande i Sustainia, Danmark

”Företag består av människor. När jag investerar i ett bolag är det helt avgörande för mig att jag har förtroende för att människorna bakom är sunda människor med sunda värderingar och ambitioner. Jag har läst ”Repaint the Future” och märker av det stora engagemanget i Bambwas personal, vilket bara stärker mina stora förväntningar på bolaget!”

–Henrik Jönsson, professionell investerare, Sverige

”Nu har jag fått världens bästa ”visitkort” att ge till kunder och samarbetspartners som frågar om vem Bambwa är. Jag ger dem bara ”Repaint the future” och talar om för dem att det som står beskrivet i boken, det är jag och mina kollegor!”

–Fredua Dankwa Jr., VD Bambwa Ghana

”Efter många års arbete i internationella bolag och åtskilliga år i Asien, upplever jag ”Repaint the Future” som ett fantastiskt verktyg för att öka förståelsen mellan olika kulturer. Att man kan utgå från tio enkla förhållningssätt och därmed öka sannolikheten för att definiera gemensamma hållbara mål kommer jag också att introducera andra verksamheter jag arbetar med. Och så ska den omgående översättas till Finska!”

–Jyrki Eklund, styrelseledamot Bambwa, Finland