Bank Norwegian lanserar privatlån i Sverige

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2013 12:32 CEST

Bank Norwegian har haft stora framgångar med lanseringen av kreditkort i Sverige och har sedan starten i maj 2013, fått över 10.000 kunder. Nu vill vi också erbjuda svenskarna möjligheten till att låna pengar från oss med privatlån.

Sedan starten i 2007 har Bank Norwegian fått över 30.000 lånekunder i Norge och vi satsar nu på att ta en solid position i Sverige. Vi erbjuder våra kunder bra och enkla lösningar med e-legitimation.

Bank Norwegian är en internetbank för privatmarknaden. Vi ska, med hjälp av tekonologi och innovation, förse våra kunder med de bästa lösningarna för köp och användning av finansiella tjänster över internet. Du ska alltid ha tillit till att du får en av marknadens bästa villkor som kund hos oss!

Bank Norwegian AS är ett dotterbolag helägt av Norwegian Finans Holding ASA. Norwegian Finans Holding ASA är uteslutande ett förvaltningsbolag och har inga andra funktioner än att förvalta aktierna i dotterbolaget. Flygbolaget Norwegian är största ägare. Det ingår i dag inga fler företag i koncernen.