Barium utnämnt till "Cool Vendor" av ledande analysföretag

Pressmeddelande   •   Maj 22, 2012 15:46 CEST

Barium, ett Göteborgsbaserat IT-företag med verksamhet inom Business Process Management, har blivit utnämnt till ”Cool Vendor” av analysföretaget Gartner Inc. inom kategorin Business Process Management 2012. Företag i ”Cool Vendor”-rapporten uppmärksammas för att de är innovativa, banbrytande och intressanta.

Barium kombinerar en molntjänst med sociala medier samt mobila lösningar och processmedveten information för att hantera Business Process Management på ett helt nytt sätt. Barium växer kraftigt globalt, med god lönsamhet. Försäljningen ökade med cirka 50 procent från 2010 till 2011.

– Utnämningen i Gartners ”Cool Vendor”-rapport är en bekräftelse på att vi är mycket framgångsrika i att skapa mer effektiva affärsprocesser för våra kunder, säger Bariums VD Michael Johansson. Vi är mycket glada över det här erkännandet då vi är ett av få svenska bolag genom tiderna som har blivit utnämnt till ”Cool Vendor”. Med Barium Live! erbjuder vi en verkligt banbrytande produkt där företag kan revolutionera sin verksamhet med hjälp av innovativa molnlösningar, vilket kommer att förändra hur Business Process Management hanteras i framtiden.

Bariums lösning används av verksamheter i en rad olika branscher, så som fastighet, läkemedel, industri, telekom, IT med mera.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Michael Johansson, VD Barium AB
Telefon:031-7454713
E-post: michael.johansson@barium.se

Disclaimer:
Gartner rekommenderar inte någon leverantör, produkt eller tjänst beskriven i sina rapporter, och förordar inte teknikanvändare att enbart välja de leverantörer med högst rating. Gartners rapporter består av åsikter hos Gartners undersökningsorganisation och ska inte tolkas som fakta. Gartners frånsäger sig alla garantier, uttryckta eller underförstådda, med hänsyn till den här rapporten, inklusive garantier av säljbarhet eller lämplighet för ett särskilt syfte.

Barium AB levererar marknadsledande lösningar inom Business Process Management (BPM). Genom företagets unika webbtjänst Barium Live! kan verksamhetsutvecklare över hela världen snabbt rita upp sina egna processkartor, och därefter driftsätta och köra processerna som applikationer för så väl dator som mobiltelefon. När organisationen arbetar i applikationerna kvalitetssäkras hela verksamhetsprocesser, samtidigt som de effektiviserar och automatiserar uppgifter. Sann verksamhetsförbättring blir det i och med möjligheten att enkelt förändra processer och applikationer allteftersom verkligheten förändras. Snabbt och smidigt From Map to App!

Bariums huvudkontor ligger i Göteborg. Företaget har funnits sedan 1995 och är ett helägt dotterbolag till Atine Group Oy i Finland. www.bariumlive.se

Kommentarer (0)

Kommentera