Barracuda samlar avancerade applikationsskydd i ny molnplattform

Barracuda samlar avancerade applikationsskydd i ny molnplattform

Barracuda Networks samlar nu sitt erbjudande inom applikationsskydd i den nya plattformen Cloud Application Protection (CAP). Plattformen rymmer ett omfattande skydd mot avancerade cyberhot, bland annat en Web Application Firewall (WAF) och verktyg för sårbarhetsanalys och identitetskontroll. En ny lösning för WAF-as-a-Service som är byggd på Microsoft Azure och är tillgänglig på Microsoft Azure Marketplace ingår också.

Den nya plattformen säkrar applikationer oavsett var de finns – i molnet eller i lokala driftmiljöer. Förutom att erbjuda en mycket bred och avancerad plattform för cybersäkerhet har Barracuda CAP utvecklats med stort fokus på skalbarhet och enkelt införande.

Webbapplikationer ofta oskyddade
– Den nya plattformen fyller ett väldigt stort behov av att kunna skydda webbapplikationer bättre. Trots att webbapplikationer ofta är verksamhetskritiska är inte mer än tio procent av dem skyddade av en WAF1. Det beror till stor del på att det tidigare varit svårt och resurskrävande att hantera en WAF. Med den nya plattformen och WAF som tjänst kan nu betydligt fler organisationer få ett avancerat skydd för sina webbapplikationer utan att det kräver en egen stor säkerhetsavdelning, säger Peter Gustafsson, ansvarig för IT-säkerhetsföretaget Barracuda Networks i Norden.

– Med Barracudas WAF-as-a-Service och tillgängligheten i Azure kan ett företag skydda sina webbapplikationer på bara några minuter. Det här visar också hur väl våra säkerhetslösningar kan integreras med Microsoft, fortsätter Peter Gustafsson.

Läs mer om Barracuda Cloud Application Protection»

Läs mer om Barracuda WAF-as-a-Service»

Läs mer om Barracudas lösningar för Microsoft Azure»
​​​https://www.barracuda.com/programs/azure/resources

Om du bevakar säkerhetsfrågor och vill prata mer om Barracudas nya plattform är du välkommen att kontakta Peter Gustafsson, Barracuda Networks, telefon: 0709-17 80 14, e-post: pgustafsson@barracuda.com

1 Gartner, "Defining Cloud Web Application and API Protection Services," Jeremy D'Hoinne, Adam Hils, publicerad 26 februari 2019

​Bland de över 150 000 företag och organisationer som använder Barracudas lösningar finns Boeing, BT, Microsoft, IKEA, MIT, FN, Volvo och SAS samt små och medelstora företag i över 100 länder. Barracuda arbetar med en uttalad kanalstrategi och säljer sina tjänster och lösningar genom mer än 5 000 partner. Huvudkontoret ligger i Campbell, Kalifornien (Silicon Valley) och företaget ägs av det privata investmentbolaget Thoma Bravo. För mer information besök www.barracuda.com.