Fortsatt bra resultat för BASF under tredje kvartalet:

- Omsättningen ökade med 8% och EBIT före avskrivning av speciella poster steg med 5% jämfört med tredje kvartalet 2011.
- Fortsatt positiv utveckling inom Agricultural Solutions samt Oil & Gas segmenten.
- Resultatet för ”chemicals business” som innehållar segmenten Chemicals, Plastics, Performance Products och Functional Solutions, är lägre än jämförande kvartal föregående år
- Utsikterna för helåret 2012 bekräftade: Ökning av omsättning och resultat.

För mer information http://www.basf.com/group/pressrelease/P-12-455

• Kemikalieindustri

• basf under tredje kvartalet 2012

BASF är världens ledande företag inom den kemiska industrin – The Chemical Company. Produktportfölj spänner allt från kemikalier, plast och bearbetning produkter för växtskyddsmedel för olja och gas. Vi kombinerar ekonomisk framgång med socialt ansvar och miljöskydd. Genom vetenskap och innovation vi våra kunder inom praktiskt taget alla branscher att leva upp till samhällets nuvarande och framtida krav. Våra produkter och systemlösningar bidra till bevarandet av resurser, säkerställa hälsosamma livsmedel och näringsmässiga produkter och hjälper till att förbättra livskvaliteten. Vi har sammanfattat detta bidrag i vår affärssyfte: We Create chemistry for a sustainable future. 2011, BASF uppnådde en omsättning på ca € 73,5 miljarder och hade vid årets slut mer än 111.000 anställda. Ytterligare information om BASF är tillgängliga på webben på www.basf.se eller i den sociala Newsroom på newsroom.basf.com