Bastard Burgers anställer Head of Lifestyle Development

Som en del i Bastard Burgers tillväxtstrategi rekryteras nu Thomas Niemi som Head Of Lifestyle Development. Thomas kommer att vårda och vidareutveckla lifestyle-delen hos Bastard Burgers med fokus på samarbeten, musik, kläder och produkter.

– Vi har sedan dag ett sagt att Bastard Burgers ska vara mer än bara maten och på samma sätt som vi utvecklar matkonceptet ska vi även jobba med kulturen kring varumärket. Där kommer Thomas in, säger Simon Wanler, vd och medgrundare till Bastard Burgers.

Head of Lifestyle Development, vad är det?

– Den här är en roll som är helt skräddarsydd för Thomas och hans unika kompetens. Sedan slutet av 90-talet har han med grym fingertoppskänsla jobbat med kläder och musik bland annat med sitt egna varumärke Happy People, som också har sina rötter i Luleå. Thomas har varit med oss sedan dag ett och har alltid varit en stor del av Bastard Burgers. Han personifierar kultur- och livsstilsdelen i hos oss och vi är jäkligt glada att han nu joinar oss på riktigt. Jag är övertygad att han kommer att tillföra enormt mycket, säger Simon.

Thomas, vad är din inställning till det nya jobbet?

– Passion och hjärta är ledordet i både mitt sätt att leva och mitt sätt att jobba på. Och det är det jag tar med mig nu när jag går in i nästa kapitel i mitt liv och joinar Bastardfamiljen for real. Att jobba med Bastard är i sig inget nytt då jag jobbat som konsult redan från start och har med egna ögon sett hur företags mål och visioner uppnåtts gång på gång. Sättet Bastard Burgers jobbar på; orädda, fokuserade och med ett norrländskt hjärta, gör att jag som Head of Lifestyle Development kommer att få möjlighet att lyfta och bredda varumärket ännu mer. Vi har massa roliga och spännande grejer på gång som jag ska sätta tänderna i nu på en gång, säger Thomas Niemi.