Bauer Media ingår partnerskap med Mad Men Media

Den 1 augusti får Mix Megapol och NRJ nationella tillstånd och kommer kunna höras av 95% av Sveriges befolkning.

Nu ingår Bauer Media partnerskap med det Skånebaserade radioföretaget Mad Men Media. Genom partnerskapet kommer Bauer Media kunna utöka distributionen av Rockklassiker till Göteborg, Malmö, Helsingborg, Ängelholm och Landskrona. Tillsammans med Mad Men Media kommer Bauer också att driva Retro FM i Skåne. Dessutom blir Bauer Media även partner i ett sändningstillstånd i Stockholm.

- Genom att vi blir partners stärker vi vår position ytterligare på
den svenska radiomarknaden. Genom att vi fått det starkaste nationella nätverket för Mix Megapol och utökad distribution för Rockklassiker så säkerställer vi vår roll som marknadsledare
, säger Staffan Rosell, VD för Bauer Media i Sverige och Finland.

Sedan vi fick licenserna att sända över de tre storstadsregionerna har vi sökt den bästa samarbetspartnern för att vara med och utveckla vårt företag, och radions position på mediemarknaden, på ett positivt sätt.

Med Bauer media, som visat att de verkligen vill satsa på radio, kände vi att vi fick möjlighet att förverkliga våra drömmar, säger Robert Persson, VD Mad Men Media

Genom partnerskapet kommer Rockklassiker att kunna höras av 55% av Sveriges befolkning och sända över Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Ängelholm, Landskrona, Östergötland, Värmland, Kungsbacka, Gävle, Kalmar, Gotland och Örnsköldsvik.

Bauer Media äger och driver Sveriges största radiostation Mix Megapol, nätverken Rockklassiker och Vinyl FM, Svensk Pop i Stockholm samt playtjänsten RadioPlay. Dessutom samarbetar Bauer Media med radionätverket NRJ i Sverige och SMT som har sändningstillstånd i Stockholm och Östergötland.

Bauer Media har 5 miljoner radiolyssnare varje vecka och 2 miljoner per dygn i Sverige och över 500.000 unika digitala lyssnare varje vecka.