Läckberg skickade topphemligt bokmanus till Timell

Under morgonens sändning av Gry & Anders med Vänner i Mix Megapol fick Anders Timell manuset till Camilla Läckbergs kommande bok "Häxan" budat till sig.

Anders och Camilla har under många år haft en liten "beef", Camilla tycker att hon har fått utstå gliringar och påhopp av Anders, framförallt på Instagram. Anders har bett om ursäkt för det och nu verkar det som att det har lagt sig.

- Jag är superglad och superstolt och när jag får det här förtroendet jag kommer Inte säga någonting, säger Anders under morgonens radiosändning.

Det började med att Camilla skrev på Instagram att hon håller på att bli klar med hennes nya bok. Då kommenterade Anders på hennes inlägg: "När kan man få läsa den?".

- Hur hinner hon med allting? Hon har skrivit en bok på 600 sidor. Hon är fantastiskt, säger Anders som också berättar att han gillade hennes förra bok "Lejontämjaren" otroligt mycket. - Den börjar bra, man fångas direkt av att någon har försvunnit i en blöt miljö, avslöjar Anders till slut.

- Att du har det där manuset i dina händer är det sjukaste som hänt det här året, konstaterar kollegan Gry Forssell

Gry & Anders med Vänner hörs varje vardag på Mix Megapol 05-10. Imorgon kanske det avslöjas något mer ur boken?