BAUHAUS insamlingar till Barncancerfonden är nu uppe i 10 miljoner kronor

BAUHAUS har samarbetat med Barncancerfonden sedan 2011 då de gemensamt startade insamlingskonceptet ”Give Hope”. Samarbetet har sedan dess löpt på och BAUHAUS är idag engagerad i flera olika insamlingar till förmån för Barncancerfonden. I september kunde BAUHAUS konstatera att insamlingarna hittills inbringat 10 miljoner kronor till kampen mot barncancer.

BAUHAUS har varit engagerad i Barncancerfonden sedan fyra år tillbaka och kan nu konstatera att insamlingarna är uppe i över 10 miljoner kronor. I september är det dessutom Barncancermånad vars syfte är att uppmärksamma att cancer är den vanligaste dödsorsaken för barn mellan 1 och 14 år i Sverige - och att det därför behövs mer forskning för att förbättra diagnostisering, behandling och rehabilitering. Därför intensifierar nu BAUHAUS insamlingsarbetet ytterligare med aktiviteter som auktioner på Tradera, Runda Upp, Walk of Hope och Skänk en Timme.

- BAUHAUS insamlingar till Barncancerfonden pågår året om, men under september har vi givetvis trappat upp. Just nu pågår insamlingar via bland annat auktioner på Tradera där det nu går att buda på en startplats i äventyraren Aron Andersons grupp i årets Lidingölopp. Nya auktioner läggs upp på Tradera under Barncancermånaden och intäkterna går oavkortat till Barncancerfonden, säger Johan Saxne, marknadschef på BAUHAUS.

Så här stödjer BAUHAUS Barncancerfonden i september:

• Auktioner på Tradera

Under hela september pågår auktioner på Tradera där ett 30-tal produkter auktioneras ut till förmån för Barncancerfonden. Bland annat finns en pall med golv värd över 40 000 kronor.

• BAUHAUS har nyligen inlett ett treårigt sponsorsamarbete med äventyraren och multisportaren Aron Anderson som sedan flera år tillbaka är Barncancerfondens ambassadör. Aron samlar ständigt in pengar till Barncancerfonden genom sina extrema äventyr och just nu går det att buda på en startplats i äventyraren Aron Andersons grupp i årets Lidingölopp genom en auktion på Tradera.

• ”Runda Upp”: BAUHAUS uppmuntrar kunderna att avrunda summan uppåt vid varje köp.
  • ”Walk of Hope”: en aktivitet där BAUHAUS medarbetare gör gemensamma lunchpromenader med anmälningsavgift där pengarna går till Barncancerfonden.

• ”Skänk en timme”: BAUHAUS medarbetare ges möjlighet att skänka en timlön till Barncancerfonden.

- Barncancerfonden får inget stöd av stat, kommun eller landsting och är därför beroende av bidrag från generösa företag och medmänniskor. Tillsammans med BAUHAUS arbetar vi långsiktigt och tack vare deras engagemang och förmåga att skapa bra aktiviteter bidrar de år efter år med stora summor till vår verksamhet. Pengarna behövs för att vi ska kunna öka överlevnaden hos cancerdrabbade barn och ungdomar, säger Jessica Runemark, Barncancerfonden.

För mer information kontakta:
Johan Saxne, marknadschef BAUHAUS Sverige
E-post: jsa@bauhaus.se