BAUHAUS lanserar Attefallshus för 2800 kr/m2

BAUHAUS lanserar sitt första Attefallshus – Lillevilla på 24,6 m2 med en terrass på 12,6 m2. Huset kostar 69 995 kr och blir ett av de mest prisvärda på marknaden.

Från och med den 2 juli 2014 är det fritt fram att bygga ett komplementbostadshus på upp till 25 m2 med en nockhöjd på 4 meter utan bygglov. Det enda som krävs är en bygganmälan till den kommun där Attefallshuset skall uppföras, samt grannens medgivande i det fall det nya huset ligger närmare än 4,5 meter från tomtgränsen.

BAUHAUS nya Attefallshus Lillevilla blir ett av de mest prisvärda på marknaden med sina 24,6 m2 samt 12,6 m2 terrass för 69 995 kr. Huset är designat för att fungera med stor variation och kan med fördel användas som ett snyggt fritidshus eller som en extra sommarstuga till lantstället. BAUHAUS har valt att ta fram ett hus som är uppdelat i tre olika utrymmen för att ge så stora möjligheter till variation som möjligt.

Lillevilla 360-byggsatsen är komplett och leveransen innehåller allt som behövs för montering (exkl. takpapp). Golv och terassvirket är obehandlat skandinaviskt trä.

Teknisk information
Husmått (ytter): 6,3x3,9m
Terassmått: 6,3x2m
Höjdmått: 2,57-3,25m
Lutning tak: 6 grader
Fönster/dörr glastyp: 2 glas

Dimensioner virke
Grundbalk 48x98mm
Golvbräda 28x95mm
Väggbräda 44x135mm
Takbalk 44x195
Innertaksbräda 16x87
Yttertaksbräda 19x87mm
Terassgolv 28x95mm
Post 90x90

Följande ingår:
Grundbalkar
Väggtimmer
Golvbrädor
Monteringsfärdiga dörr- och fönsterelementinkl beslag.
Åsbjälkar
Takbrädor
Alla nödvändiga lister
Alla nödvändiga skruvar, muttrar, spikar och beslag i en tillbehörspåse

För mer information kontakta:

Johan Saxne, Informations- och marknadschef BAUHAUS Sverige
mobil: +46 (0)70 6403916
mail: jsa@bauhaus.se

• attefallshus
  • lillevilla

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 270 varuhus i 16 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Bulgarien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 17 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.