BAUHAUS slår upp portarna i Upplands Väsby

BAUHAUS expanderar i hela Sverige och öppnar den 22 november ett helt nytt varuhus i Upplands Väsby utanför Stockholm. 4500 ansökningar kom in till de 250 nya arbetstillfällen som varuhuset nu skapar i Stockholmsregionen.

BAUHAUS har byggt ett 17000 m2 stort varuhus i Upplands Väsby intill Infra City, beläget längs E4:an mellan Stockholm och Arlanda, en av Sveriges mest trafikerade vägar. Fredagen den 22 november öppnas portarna till det nya varuhuset.

–  Det är ungefär ett år sedan vi tog det första spadtaget och vi är väldigt glada att nu äntligen öppna varuhuset. Många har efterfrågat ett byggvaruhus här och vi hittade ett bra läge med närhet till Stockholm, bra infrastruktur och lättillgängliga på- och avfarter säger Johan Saxne, Informations- och Marknadschef Bauhaus Sverige.

Bauhaus Upplands Väsby kommer bland annat att ha självscanningskassor och erbjuda montageservice där kunden kan handla ett stort antal varor med fast pris för installation, till exempel dörrar och fönster. Butiken kommer även omfattas av en drive-in-del under tak, en säker logistiklösning som separerar kunderna från varutransporter och en företagsserviceavdelning enbart för företagskunder.

Hela veckan innan öppningen kommer BAUHAUS att servera byggarfrukost varje morgon klockan mellan 06-09 vid varuhuset. Det kommer även att delas ut tävlingskuponger som ger chans att vinna presentkort till ett värde av 100 000 SEK, dessa vinster dras sedan på invigningsdagen den 22 november.

För mer information kontakta:

Johan Saxne, Informations- och marknadschef BAUHAUS Sverige

mobil: +46 (0)70 6403916, mail: jsa@bauhaus.se

• öppning
  • upplands väsby
  • byggarfrukost
  • självscanning

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 240 varuhus i 15 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckoslovakien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 16 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.