BAUHAUS sponsrar den unga och lovande triathleten Clara Falkenek

BAUHAUS fortsätter att satsa på svensk idrotts framtid. Nu senast genom att inleda ett sponsorsamarbete med det 16-åriga stjärnskottet Clara Falkenek.

BAUHAUS fortsätter sin satsning att bygga svensk idrott genom att sponsra idrotter på både lokal- och elitnivå. Nu senast genom att sponsra 16-åriga triathleten Clara Falkenek. Sedan tidigare sponsrar BAUHAUS även triathleten Annie Thorén, som även är Claras mentor.

- Det känns verkligen kul att få vara med och stötta Clara Falkenek. Hon är redan nu en del av idrotts-Sverige och går från klarhet till klarhet. Att få möjligheten att hjälpa en så pass ung och lovande atlet I början av hennes karriär känns extra roligt, säger Johan Saxne, marknadschef BAUHAUS Sverige.

Clara Falkenek, sin unga ålder till trots, har i år redan tagit SM-guld i Duathlon, SM-guld i stafett-triathlon samt kommit tvåa i Svenska cupen i triathlon. Clara satsar idag för fullt på sin elitidrott och siktar på ett OS-guld 2028.

- Eftersom jag redan idag har valt att satsa på elitidrotten så är jag enormt tacksam för att få vara en del av team BAUHAUS. Deras stöd gör det enklare för mig, men framförallt roligare att lägga ner den tid och kraft som krävs varje dag, säger Clara Falkenek.

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Saxne, informations- och marknadschef BAUHAUS
Mail: jsa@bauhaus.se