Chalmersstudenter byggde stuga till förmån för barncancerfonden

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2016 13:12 CEST

82 arkitektstudenter från Chalmers i Göteborg har byggt en gäststuga som auktionerades ut på BAUHAUS varuhus i Bäckebol den 30 april. Det vinnande budet på 46 000 kronor kom från Alexander Narella som ska ha stugan på sin tomt i Lilleby. Intäkterna från auktionen går oavkortat till Barncancerfonden.

Auktionen var den femte i raden i samarbetet mellan Chalmers Arkitektur och BAUHAUS Bäckebol, där BAUHAUS står för allt byggmaterial och Chalmers arkitektstudenter ritar och bygger huset.

Trots lätt regn var flera budgivare på plats på BAUHAUS i Bäckebol. Vinnande ur auktionen gick Alexander Narella med ett bud på 46 000 kronor, som oavkortat går till Barncancerfonden. Totalt har samarbetet av de fem olika projekt bidragit med 266 000 kronor till välgörande ändamål.

BAUHAUS har stöttat Barncancerfonden sedan 2011 och genom olika aktiviteter hittills skänkt 11,5 miljoner kronor till deras verksamhet.

För mer information, kontakta:

Johan Saxne, informations- och marknadschef BAUHAUS
Mail: jsa@bauhaus.se

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 270 varuhus i 18 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Bulgarien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet, Luxemburg, Slovakien). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 17 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.

Kommentarer (0)