Pressmeddelande -

Lucinda Rileys De sju systrarna-svit fortsätter att förtrolla sina läsare - nu med Skuggsystern!

Irländska Lucinda Riley har sålt över 15 miljoner böcker över hela världen, och nu börjar även svenska läsare upptäcka hennes romansvit om de sju adoptivsystrarna, som är löst baserad på stjärnbilden Plejaderna. De sju systrarna - Maias bok - och Stormsystern - Allys bok - har båda hyllats i bokblogosfären och nu får vi stifta bekantskap med Star när Skuggsystern ges ut 17 september.

Star D'Aplièse står vid ett vägskäl i livet efter sin älskade adoptivfars hastiga död. Pa Salt, som den mytomspunne miljardären kallades av sina sex döttrar, adopterade flickorna från världens alla hörn. Efter sig har han lämnat en ledtråd åt varje barn, en pusselbit för att hjälpa dem finna sina rötter, men Star – den tystlåtna och mest gåtfulla av systrarna – känner sig tveksam till att lämna tryggheten i sitt nära förhållande med sin syster CeCe. Rådvill bestämmer hon sig för att följa sin ledtråd till ett antikvariat i London, och där öppnar sig en helt ny värld ...

Etthundra år tidigare svär den viljestarka och självständiga Flora MacNichol att aldrig gifta sig. Hon bor lycklig och trygg i sitt hem i nordvästra Englands Lake District, nära sin idol Beatrix Potter, när oförutsedda händelser för henne till London, hem till en av det edvardianska societetslivets stora profiler, Alice Keppel. Flora slits mellan passionerad kärlek och sina plikter mot familjen, men inser att hon endast är en bricka i ett spel vars regler alla andra utom hon verkar känna till.

ISBN 9789170285172
Översättning av Gabriella Andersson
Utgivning 17 september

Om Lucinda Riley:
Lucinda Riley föddes på Irland och efter en tidig karriär som skådespelerska inom film, teater och tv skrev hon vid 24 års ålder sin första bok. Hennes romaner har översatts till över 30 språk, sålt över 10 miljoner exemplar samt legat på både New York Times och Sunday Times bästsäljarlistor.

Just nu skriver Lucinda på romansviten om de sju adoptivsystrarna, löst baserad på stjärnkonstellationen Plejaderna. De första fyra böckerna – De sju systrarna, Stormsystern, Skuggsystern och Pärlsystern – har alla legat överst på bästsäljarlistorna runtom i Europa och rättigheterna till en tv-serie med flera säsonger har redan förvärvats av ett produktionsbolag i Hollywood.

Lucinda bor med sin man och deras fyra barn vid North Norfolk-kusten i England och i West Cork på Irland.

* * *

För recensionsexemplar, högupplöst bildmaterial eller för att komma i kontakt med författaren för en intervju, varmt välkommen att kontakta Schyttberg PR: jenny@schyttberg.se eller 0706-24 30 23

* * *

Läs gärna mer om systersagan på sajten thesevensistersseries.com