Heligt blod, Helig Gral – nu äntligen på svenska!

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2005 09:01 CEST

Boken som skapat debatt i hela världen, inspirerade Dan Brown att skriva Da Vinci-koden och som beskriver Jesus som älskare, make och familjefar.

Missa inte Michael Baigents Sverigebesök den 25 och 26 oktober!

När The Holy Blood and the Holy Grail kom ut i Storbritannien 1982 skapade den stora rubriker med sina provokativa innehåll. Heligt blod, Helig Gral tar sin utgångspunkt i den franske prästen Bérenger Saunières upptäckt i Rennes-le-Château i mitten av 1800-talet. Boken avslöjar omskakande sanningar om Prieuré de Sion, tempelriddarna och Jesus korsfästelse. Författarna hävdar att Jesus inte dog på korset utan gifte sig och blev far och därmed är ursprunget till en blodslinje som existerar än idag.

Heligt blod, Helig Gral handlar om politik och tro, inflytande och pengar och en hemlighet med makt nog att förändra det västerländska samhället för alltid.

Boken är resultatet av flera års forskning som började med att Henry Lincoln gjorde en rad uppmärksammade dokumentärer för BBC. Tillsammans med Michael Baigent, journalist och Richard Leigh, författare har han skrivit en av de mest uppseendeväckande populärhistoriska böckerna under 1900-talet. Boken har sedan dess sålt i över 10 miljoner exemplar över hela världen!

Den 25 och 26 oktober är Michael Baigent i Sverige för att ge intervjuer.
Han kommer också för att signera böcker på Akademibokhandeln City i Stockholm den 26 oktober kl 17.30.

För intervjuförfrågningar, recensionsexemplar eller pressbilder, vänligen kontakta:

Linda Kardell

kultPR
Karlavägen 5

linda@kultpr.se

Bazar Förlag
Wallingatan 26b
www.bazarforlag.com
infose@bazarforlag.com

Bazar Förlag AB etablerades i Norge, Sverige och Finland våren 2002, och i Danmark våren 2003 av Øyvind Hagen. Förlaget ger bland annat ut Paulo Coelho och Jeanette Winterson på den nordiska marknaden.

Bazars vision är att vara ett banbrytande, dynamisk, vitalt och internationellt förlag med spännande och lönsamma projekt, som väcker intresse över landsgränserna.