Dagens Industri etablerar sig i Norrköping

Mediekoncernen Bonniers försäljningsbolag Bonnier Business Media Sales AB etablerar sig i Norrköping. Det nya Norrköpingskontoret syftar stärka försäljningen för alla tjänster under varumärket Dagens Industri och etableringen väntas skapa omkring 40 nya jobb i Norrköping.

Bonnier Business Media Sales driver sedan 2014 framgångsrik försäljning för bland annat varumärken som Veckans Affärer, Resumé och Dagens Medicin från sitt kontor i Västerås som har 35 medarbetare. Det nya försäljningskontoret för Dagens Industri väntas skapa runt 40 nya heltidstjänster.

– Valet föll på Norrköping på grund av det centrala läget, goda kommunikationsmöjligheter och en region i tillväxt som vi vill bidra till. - Rekryteringen är i full gång och vi ser fram emot att inom kort få välkomna flera nya medarbetare till vårt nya kontor på Drottninggatan 55 i Norrköping, säger Martin Mellgren, VD på Bonnier Business Media Sales AB.

Bonnier Business Media Sales AB i Västerås drevs tillsammans med säljkonsultbolaget RTM Business Partner AB och ska även vara med att driva expansionen med Dagens Industri i Norrköping.

– Vi är hedrade att få uppdraget att stärka Dagens Industris prenumerationsförsäljning med ett nytt fräscht kontor i Norrköping, säger Rickard Åsbäcken, VD på RTM Business Partner AB. Vi ska återskapa den gynnsamma och långvariga affärskultur som vi byggt upp i Västerås och vi ser fram emot att skapa mervärde för Bonniers kunder runt om i landet, säger Rickard Åsbäcken.

För mer information:
Martin Mellgren, VD Bonnier Business Media Sales. Mobil: Mobil: 070 770 3845. E-post: martin.mellgren@bbm.bonnier.se