Ny satsning från Dagens industri - Di jämställt näringsliv

Ny satsning från Dagens industri

Idag inleder Dagens industri en satsning under namnet Di Jämställt Näringsliv. Di vill bidra till ett blomstrande näringsliv genom att driva på och sätta ljuset på jämställdhetsarbetet i företagen. Genom kartläggningen av Näringslivets mäktigaste kvinnor och topplistan vill Dagens industri belysa jämställdhetsfrågan och lyfta fram framgångsrika kvinnor som förebilder inom en rad områden

Satsningen inleds idag med ett antal artiklar där vi lägger fokus på vår 50/50 lista. Vi har granskat Sveriges 1000 största bolag och kan avslöja vilka som är mest jämställda. Senare i veckan delar vi pris till Näringslivets Mäktigaste Kvinna på Grand Hotel.

"Den genomgång vi publicerar i dag är en viktig del av vårt fokusområde för “Di Jämställt näringsliv”. Genom initiativet kommer vi utifrån vår position som agendasättande nyhetsförmedlare, granskare och mötesplats att sätta ljuset på jämställdhetsarbetet i våra svenska företag "säger Peter Fellman, chefredaktör Dagens industri.

Felicia Fazzi är utvecklingsansvarig för Di Jämställt Näringsliv, Möten & Koncept "Svenskt Näringsliv behöver stärka sin kompetens och öka takten i jämställdhetsarbetet. Genom vår satsning på konferenser, möten och nätverk hjälper vi dem att ta nästa steg och öka sin konkurrenskraft"

Följ vårt nyhetsarbete och granskande artiklar via denna länk: https://www.di.se/amnen/jamstallt-naringsliv/

Läs mer om våra konferenser, möten och nätverk här: https://konferenser.di.se/Event/100000800/Page/100002261/om-naringslivets-maktigaste-kvinna

För mer information ta kontakt med följande personer