Bästa året hittills: BCA säljer över en miljon fordon!

BCA, Europas ledande auktionsföretaget för begagnade fordon, fokuserar på tillväxt efter en rekordprestation 2014. Förra året, sålde BCA över en miljon fordon för första gången, genom investeringar i digitala kanaler med innovativa tjänster och kundupplevelse för att nå kunderna.

BCA har verksamhet i 13 länder och i Sverige genomförs det varje vecka online-auktioner för en rad företag, finans- och leasingbolag, till en bas av 27.000 aktiva köpare.

Företagets framgång har uppnåtts genom en blandning av tillväxt på alla marknader och många innovativa affärer. BCA har avsevärt förbättrat sin digitala plattform och utvecklat en prisbelönt ny sökmotor som gör det möjligt för köpare att hitta rätt bil inom några sekunder. Utbyggnaden av regional närvaro har också bidragit till framgången. BCA byggde nya auktionshus, så kallade supercenters i Nederländerna och i Danmark 2014, och ytterligare platser på andra marknader är planerade. I Sverige öppnade BCA ett filialkontor i Göteborg under 2014 för att öka närvaron på den svenska marknaden.

"-Förra året var en viktig milstolpe för vårt företag då vi passerade en miljon sålda fordon i Europa för första gången. Vi bygger nu vidare på framgången under 2015 ", säger Jonas Ramnek, VD på fordonsauktionsföretaget BCA Vehicle Remarketing i Sverige.

Jonas Ramnek, VD, BCA Vehicle Remarketing

Tel: 0701-620 120 eller e-post: jonas.ramnek@bca-bilauktion.se

• auktion
  • bca
  • begagnade bilar
  • begagnat
  • bil
  • bilar
  • bilförsäljning
  • bilstatistik
  • fordon
  • trading
  • bilauktion

BCA Vehicle Remarketing har mer än 60 års erfarenhet av auktionsmarknaden för fordon. Sedan starten 1946 och fram till idag har BCA varit ledande inom denna del av fordonsmarknaden. Med 50 defleet och remarketingcenter är BCA Europe den i särklass största auktionsgruppen i Europa. BCA har utvecklat marknadens bästa e-handelssystem för onlineförsäljning, elektronisk auktion och budgivning online med logistik, besiktning, förvaring, iordningställande med mera. Bilarna kommer ifrån vagnparksägare, leasing- och finansbolag, kommuner och landsting, generalagenter, och bilåterförsäljare. Totalt blir det 8 000 bilauktioner om året med mer än 1 miljon sålda fordon per år i Europa.