BCA Vehicle Remarketing ingår ett långsiktigt samarbete med PS Onlineauktioner

BCA Vehicle Remarketing är den största auktionsgruppen i Europa för fordon med mer än 60 års erfarenhet och hanterar 8000 bilauktioner om året med mer än 1 miljon fordon.

BCA Vehicle Remarketing har nu startat ett långsiktigt samarbete med PS Onlineauktioner AB, som idag har professionell kompetens att värdera lastbilar och arbetsmaskiner. Syftet med samarbetet är att med den gemensamma erfarenheten på specifikt område förstärka det tjänsteutbud BCA Vehicle Remarketing och PS Onlineauktioner AB idag erbjuder sina kunder. Det ökade värdet är att BCA Vehicle Remarketing nu kan erbjuda sina kunder en professionell hantering av lastbilar och arbetsmaskiner, samt att PS Onlineauktioner AB nu kan erbjuda sina kunder en mer effektiv hantering av personbilar med möjlighet att nå ut i hela Europa.

-”Vi är stolta över att BCA Vehicle Remarketing valt oss som samarbetspartner”, säger Per Henriksson, VD på PS Onlineauktioner AB. ”BCA Vehicle Remarketing val visar på värdet av det vi gör på marknaden gällande auktioner av lastbilar och arbetsmaskiner.”

”Samarbetet med PS Onlineauktioner AB ger oss nu möjligheten att hantera lastbilar i likhet med övriga BCA defleet och remarketingcenter i Europa”, säger Jonas Ramnek, VD på fordonsauktionsföretaget BCA Vehicle Remarketing.  ”Detta adderar väsentligt till vår framtida intäktspotential där vi nu är i ett expansivt skede i Sverige.”

Bakgrund BCA Vehicle Remarketing

BCA Vehicle Remarketing har mer än 60 års erfarenhet av auktionsmarknaden för fordon. Sedan starten 1946 och fram till idag har BCA varit ledande inom denna del av fordonsmarknaden. Med 50 defleet och remarketingcenter är BCA Europe den i särklass största auktionsgruppen i Europa. BCA har utvecklat marknadens bästa e-handelssystem för onlineförsäljning, elektronisk auktion och budgivning online med logistik, besiktning, förvaring, iordningställande med mera. Bilarna kommer ifrån vagnparksägare, leasing- och finansbolag, kommuner och landsting, generalagenter, och bilåterförsäljare. Totalt blir det 8 000 bilauktioner om året med mer än 1 miljon sålda fordon per år i Europa.

Bakgrund PS Onlineauktioner AB

PS Onlineauktioner AB har 50 års erfarenhet av värdering och försäljning av konsumentprodukter, maskiner för entreprenad, verkstad, bygg, gruv och liknande industri. Objekt som kommer från både avveckling, konkurser och överskottspartier.  Sedan 2006 är all auktionsverksamhet online och på våra 13 platser i landet kontrollerar, värderar och publicerar och levererar vi varje vecka minst 1000 objekt. Vi vet att allt har ett värde – det vet också våra 30.000 unika köpare som varje vecka besöker oss på PS.nu.

Jonas Ramnek, VD, BCA Vehicle Remarketing

Tel: 0701-620 120 eller e-post: jonas.ramnek@bca-bilauktion.se