BDO har växt ur sina lokaler

BDO har växt ur sina lokaler

När BDO öppnade kontor i Malmö för ett år sedan lovade man att växa ur lokalerna på ett år.

Den kraftiga expansionen tillsammans med samgåendet med Wahlberg & Co gör att man lyckas infria det löftet.

Kontorschef Christofer Hultén kommenterar den positiva tillväxten.

-Jag och min kollega startade kontoret i slutet av 2016 och nu när vi flyttar in i den nya lokalen är vi 23 personer. Det kallar jag en bra tillväxt.

Den 22 januari går flytten till Jörgen Kocksgatan 1 B i centrala Malmö. Christofer Hultén är mycket nöjd med det centrala läget och valet av lokal.

- Vi har trivts med affärsläget och är mycket glada över att vara kvar i kvarteret. Att vi nu får det så pass mycket större gör det möjligt för oss att öka andelen kundmöten, nätverksträffar och kundseminarier i våra egna lokaler.

Fastigheten är ett toppmodernt kontorshus och den nya lokalytan är drygt 1 000 kvm jämfört med dagens ca 225 kvm. Lokalen och inredningen är optimerad för att skapa naturliga mötesplatser för både medarbetare och kunder.

Christofer Hultén berättar om ett fortsatt fokus på rekrytering. I de nya lokalerna finns utrymme för att fortsätta den tillväxtresa som BDO just nu gör i regionen.

- Vi har rekryterat flera medarbetare under året och den närmaste tiden har vi ett stort behov av revisorer, skattejurister och redovisningsekonomer, säger han.

Det är inte bara i Malmö som BDO expanderar. BDO har ambitiösa tillväxtmål och har på kort tid öppnat flera nya kontor och antalet medarbetare ökar i hela Sverige. Under nästa år är det även dags för huvudkontoret i Stockholm att flytta in i större och mer centrala lokaler. Och för BDO:s Göteborgskontor, för övrigt nominerat till Sveriges snyggaste kontor, gick flyttlasset 2016 till nya fräscha lokaler på Skeppsbron.

För mer information kontakta:

Christofer Hultén, Auktoriserad revisor, Partner och Kontorschef BDO Malmö,
tel: 070-799 46 73, e-post: christofer.hulten@bdo.se

BDO är en av Sveriges ledande revisions- och rådgivningsbyråer som erbjuder ett brett tjänsteutbud inom Rådgivning, Revision, Skatt och Företagsservice. Vi är ca 650 medarbetare och finns i ett 20-tal orter runt om i landet. BDO International är världens femte största revisions- och konsultorganisation med över 67 000 medarbetare fördelade på drygt 1 400 kontor i ca 160 länder. Enligt Svenskt Kvalitetsindex har BDO Sveriges nöjdaste kunder.

Christofer Hultén

Auktoriserad revisor Partner och Kontorschef BDO Malmö 070-799 46 73