Historisk Europatourtävling i beachvolleyboll

I morgon går den historiska Europatourtävlingen CEV Satellite Göteborg igång i Beach Center, världens största beachvolleyhall. Tävlingen spelas 13-16 april och inleds med kvaltävlingar i morgon, torsdag.

Två av de 16 lag som gör upp i Main draw (huvudturneringen) är svenska: Martin Appelgren / Simon Bohman (Sveriges högst rankade beachvolleypar) och Alexander Herrmann / Alexander Annerstedt. Båda lagen har för övrigt sin hemmaplan just i Beach Center och representerar Göteborg Beachvolley Club, Sveriges största beachvolleyförening.

Ytterligare ett svensk lag, Linus Tholse och Jakob Molin, kan ta sig till Main draw. För det krävs att de blir ett av de åtta lag som lyckas kvala sig vidare under morgondagen.

CEV Satellite Göteborg är den största beachvolleyturneringen som någonsin spelats i Sverige. Några av Europas bästa lag är på plats för att slåss om ära och prispengar.

NYHETER
CEV Satellite Göteborg just a few days away
Historic CEV Satellite coming up soon in Göteborg, Sweden
”Hometown boys” får chansen i historisk Europatourtävling
Dubbla Europatourtävlingar till Sverige

Fakta - CEV Satellite GöteborgDatum: 13-16 april
Spelplats: Beach Center, Göteborg
Arrangör: Göteborg Beachvolley Club
Antal lag: 16 herrlag i huvudtävlingen (Main draw) + 16 herrlag i kvalet.
Prispengar: 4 000 euro
CEV:s officiella tävlingssajt: http://www.cev.lu/BeachVolley-Area/BeachVolley_3BOX.aspx?ID=1010&mID=2059&sID=0&pID=0&chID=0&phaseID=0&champID=0&Mod=

Beach Center är världens största beachvolleyhall. Vi erbjuder sommarkänsla året runt i en inspirerande miljö med palmer, solljus och sand mellan tårna. Anläggningen drivs av Ipanema Beach AB som ägs av Sveriges största klubb för beachvolley,Göteborg Beachvolley Club.

Sandra Krook

Tournament director 0733 28 19 05