​Beatly adderar betald annonsering till sitt erbjudande

Beatly utökar sitt erbjudande och hjälper nu kunder med betald annonsering som ett komplement till influencer marketing-kampanjer. Man vill på så sätt stötta kunderna att maximera effekten av influencer marketing.

Beatly har uppmärksammat att många företag idag inte maximerar nyttan av influencer marketing. Därför erbjuder företaget nu betald annonsering i samband med influencer marketing-kampanjer i syfte att stärka sitt erbjudande mot kunder som idag har utmaningar med att sy ihop helheten och maximera ROI:n i sin influencer-marknadsföring.

- Vi har noterat en kraftig efterfrågan från våra kunder att få hjälp med detta. Till stor del beror det på att man internt inte lyckas skapa de nödvändiga synergierna i influencer marketing-kampanjerna mellan de olika avdelningarna som berörs av satsningen, säger Jonas Arnklint, vd på Beatly.

Beatlys nya erbjudandet innehåller betald annonsering på Facebook och Instagram av innehållet som skapas av influencers i kampanjerna vilket gör kampanjerna både effektivare och billigare. Man förlänger även livstiden för sina influencer marketing-satsningar samt ökar både frekvens och räckvidd genom retargeting och annonsering av det användargenererade innehållet.

- Vi vet att kunder som använder sig av innehållet från våra influencer marketing-kampanjer både i det organiska flödet och i marknadsföring lyckas betydligt bättre. Det innebär också att räckviddskostnaden minskar och att man får ut mer data av sina investeringar, säger Jonas Arnklint, vd på Beatly.

Som kund till Beatly kan man i sina influencer marketing-samarbeten få associationsrätten till innehållet som skapas av influencers för att använda i egna kanaler.

- Idag är det tyvärr få företag idag som faktiskt använder det mycket värdefulla innehållet som influencers skapar om deras varumärken. Vi vill få fler att förstå att influencers är otroliga innehållsskapare, inte enbart kanaler för att nå deras målgrupper, säger Jonas Arnklint.

Erbjudandet är unikt inom branschen och man hoppas kunna hjälpa kunder som jobbar både med betald annonsering och influencer marketing men ännu inte upptäckt styrkan i att kombinera dessa sätt.

- Nu är Beatly en “one-stop-shop” för digital marknadsföring. Det blir också en win-win-win- win-situation eftersom även influencern får ökad synlighet för sitt innehåll och varumärke. Alla tjänar på det, säger Jonas Arnklint.

• Media, kommunikation

Om Beatly

Beatly tillhandahåller en programmatisk plattform som matchar influencers med varumärken. Förutom matchning hanterar vi även kommunikationen med bokade influencers. Vi hjälper till med kreativa briefer, implementering och uppföljning.

Med tillgång till Beatly kommer ni snabbt förbättra er influencer-marknadsföring och nå bra ROI-nivåer. Innan du vet ordet av är du den superhjälte ditt företag letat efter.

Beatly finns att besöka på: http://www.beatly.com

För mer information:

Kontakta vd Jonas Arnklint, jonas.arnklint@beatly.se, telefon 0737 268 896.

Andreas Missirlis Eliasson

Presskontakt CEO & Co-Founder Stockholm, Sweden 0709600035

Stina Wallermo

Presskontakt Marketing, Communication & Campaign Manager Stockholm, Sweden +46707731885