Beijer Bygg - ny stabil huvudsponsor till SHL

Beijer Byggmaterial AB sluter sponsoravtal med Svenska Hockeyligan (SHL). Avtalet gäller huvudsponsorskap under kommande tre säsongerna. Sponsorskapet är en del av Beijers nationella marknadssatsning som ska befästa Beijers position som Sveriges stabilaste bygghandelskedja.

Beijer Byggmaterial har tecknat ett sponsoravtal med Svenska Hockey Ligan, SHL. Avtalet innebär att Beijer Byggmaterial blir huvudsponsor och branschexklusiv partner till SHL och de klubbar som ingår i SHL. Samarbetet inleds under säsongen 2014/2015 och sträcker sig över totalt tre säsonger.

Ishockey är en av Sveriges populäraste idrotter med bred rikstäckande förankring. Samarbetet med SHL ingår som en del i Beijers strategiska marknadsföringsarbete där företaget för fram sin långa erfarenhet som ledande bygghandlarkedja i Sverige och sitt fokus på kvalitativa och hållbara material. Genom satsningen ska Beijer bygga en stark koppling till svensk ishockey som ska främja företagets affärsverksamhet på kort och lång sikt.

-  Som  branschexklusiv partner till  SHL  kommer vi inom Beijerfamiljen, dvs. våra kunder, leverantörer och anställda, att  ges unika möjligheter att dela spännande ishockey-upplevelser tillsammans. Satsningen ger oss också en plattform för att utveckla andra aktiviteter för att fortsätta engagera oss tillsammans med SHL, säger Jonas Ahnve, marknadsdirektör på Beijer Byggmaterial.

- Ett nytt spännande samarbete med många beröringspunkter och möjligheter. SHL och Beijer
Byggmaterial är två organisationer som båda är marknadsledare inom sina respektive branscher, bägge har en stark historik med en stark och trovärdig position i Sverige. Ambitionerna med samarbetet är höga så låt oss nu släppa pucken i SHL den 10 september och på allvar komma igång med samarbetet med Beijer Byggmaterial,
säger Ulf Rönnmark marknadsdirektör på SHL.

Beijer Byggmaterial är Sveriges största helägda bygghandel med 75 varuhus och en omsättning 2014 på cirka 5 miljarder kronor. Företaget erbjuder byggmaterial till nationella, regionala och lokala byggentreprenörer samt konsumenter.

Samarbetet är framtaget tillsammans med Beijer Byggmaterials sponsorbyrå Håkanson United.

För mer information, vänligen kontakta:

Beijer Byggmaterial

Jonas Ahnve

Affärsutveckling och marknadsdirektör

jonas.ahnve@beijerbygg.se

SHL

Ulf Rönnmark

Marknadsdirektör

ulf.ronnmark@shl.se

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med en omsättning på 5 miljarder SEK. Beijer har 1 200 anställda och erbjuder 500 000 artiklar i  75 varuhus, från Kiruna till Malmö. Kundbasen är bred och spänner från rikstäckande byggbolag och industrier till lokala entreprenörer och konsumenter. Beijer ingår i DT Group som är Nordens största företag inom handel och distribution av byggmaterial. Koncernens verksamhet är utöver Beijer organiserad i kedjorna Neumann Bygg i Norge, Silvan i Danmark, Stark i Danmark och Grönland, Starkki i Finland och Cheapy i Sverige. DT Group ägs av Wolseley plc – världens största distributör av VVS-produkter till den professionella marknaden och en ledande leverantör av byggmaterial och service i Europa och Nordamerika.