Tre Kronor sluter upp och visar att man ställer sig bakom Mustaschkampen.

​Blå spelare klar för landskampen Sverige – Tjeckien

Landskampen i ishockey mellan Tre Kronor-Tjeckien i Leksand 7 november får en extra blå inramning då Mustaschkampen blir en tydlig spelare på plats i Tegera Arena. Tillsammans med Beijer Byggmaterial och Tre Kronor sätter man extra fokus på att stödja forskningen kring prostatacancer.

- Att få ett prostatacancerbesked är tufft. November är en viktig månad för att samla in pengar till denna viktiga forskning. Uppbackningen från Beijer och Tre Kronor blir ett värdefullt initiativ, säger Torsten Tullberg, kampanjledare för Mustaschkampen.

Inför matchen sluter Tre Kronor upp och visar att man ställer sig bakom Mustaschkampen i en fotografering där hela laget sätter Beijers specialtumstock med mustasch på plats.

Istället för en klassisk kisscam, kommer en särskild mustaschkamera kallad ”muschcam” att filma mustaschklädda ansikten som visas på arenans bildskärmar och jumbotron. För besökare som saknar mustasch kommer det finnas chans att få en proffssminkad mustasch i entrén, där också ett Instabooth kommer finnas för fotografering. För varje bild som tas och läggs ut i sociala kanaler med hashtagen #Beijermustasch så skänker Beijer Byggmaterial 10:- till forskningen om prostatacancer. Ambitionen är att hela arenan ska sluta upp med mustascher.

- Beijer Byggmaterial är huvudsponsor till både Svenska Ishockeyförbundet och Mustaschkampen, två hjärtefrågor för oss och för våra kunder. Nu vill vi med ishockeypubliken se till så att mer pengar kommer in till forskning inom detta viktiga område. Vi hoppas att hela ishockeysverige sluter upp, säger Elisabet Heinrich marknadschef på Beijer Byggmaterial.

För mer information kontakta:

Elisabet Heinrich, Marknad- & Kommunikationschef Beijer Byggmaterial
elisabet.heinrich@beijerbygg.se

Torsten Tullberg, Kampanjledare Mustaschkampen
torsten.tullberg@prostatacancerforbundet.se

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 82 byggvaruhus över hela Sverige, inkl det nya förvärvet. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter över 7,5 miljarder SEK och har mer än 2000 anställda.

Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP som är Nordens största distributör och av byggmaterial. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare. STARK GROUP äger STARK i Danmark, Finland och Grönland, Neumann Bygg i Norge och Beijer Byggmaterial i Sverige.

Om Mustaschkampen

Varje höst arrangerar Prostatacancerförbundet den rikstäckande kampanjen Mustaschkampen för att väcka uppmärksamhet kring prostatacancer, Sveriges vanligaste cancersjukdom. Den blå mustaschen är kampanjens signum. Mustaschkampen arrangeras av Prostatacancerförbundet tillsammans med 27 lokala prostatacancerföreningar och flera hundra företag och organisationer.

mustaschkampen.se