Hannu ”Honta” Heinola - vinnare av Beijer Eldsjälsstipendium 2019

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2019 08:17 CET

Pudding (Anders Weiderstål) tog emot priset

Rösterna var jämt fördelade, men med liten marginal utsågs materialaren Hannu ”Honta” Heinola från Väsby IK Hockey som vinnare och fick motta Beijer Byggmaterials Eldsjälsstipendium 2019.

Under vintern har massor av nomineringar skickats in från hela hockeysverige. En jury valde sedan ut tre finalister som alla hade chans att utses som årets Eldsjäl.

Beijer Eldsjälsstipendium delades ut under finalmatchen av Beijer Hockey Games på Hovet i Stockholm den 10 februari.

Honta har varit materialare i närmare 50 år och alltid ställt upp för klubben. Tyvärr kunde han inte själv närvara vid ceremonin på grund av sjukdom.

- Vad kul att Honta vann! Honom känner jag till, han har ju slitit på till och med längre än jag. Det var roligt att en materialare vann, sa Pudding (Anders Weiderstål) som tog emot priset istället för Honta.

Se intervjun med Honta.

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 73 byggvaruhus över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter nästan 6 miljarder SEK och har ca 1400 anställda.

Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP är Nordens största distributör och distributör av byggmaterial med verksamhet i Danmark, Grönland, Norge, Sverige och Finland. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare. STARK GROUP äger STARK i Danmark och Grönland, Neumann Bygg i Norge, Beijer Byggmaterial i Sverige och STARK i Finland.

beijerbygg.se

Kommentarer (0)