Beliani investerar 20 miljoner euro i nya lager i Tyskland och Schweiz

Baar, 16 juni 2016

Vid slutet av juni kommer två nya lager, som för närvarande är under uppbyggnad, sättas i drift. 20000 m2 av egendom i Wietzendorf, mellan Hamburg och Hannover kommer vara centrallager för Europa. Det schweiziska 6500 m2 lagret i Däniken, Schweiz (Solothurn kanton) ligger i en attraktivt kommunikationsväg.

"Grunden för framgång är att ha en solid grund... och denna byggs långsamt upp" - så lyder Belianis motto. Det är därför dessa långsiktiga investeringar på 20 miljoner krävdes för att stödja varumärkesutvecklingen. Ny infrastruktur möjliggör för Beliani en 94% ökad produkttillgänglighet som ska ge kunderna i Europa en chans att få sina beställningar ännu snabbare. I en del länder som t.ex. Schweiz, till och med samma dag. Beliani var det första företaget att införa en sådan lösning i Schweiz. Tack vare ökat lagringsutrymme blev det möjligt att utöka produktutbudet med 20% (t.ex.: lampor, mattor och hemtillbehör).

Kontakt:

Stephan Widmer

Beliani GmbH

Lindenstrasse 16

Postfach 1217

6341 Baar

Switzerland

swidmer@beliani.ch

• Möbelindustri

Om Beliani

Beliani är ett av de snabbast växande e-handelsföretag med ett stort utbud av möbler för hem och trädgård samt hemtillbehör. Företaget erbjuder möbler som: utemöbler, sängar, soffor, bord, stolar, badkar, lampor och mycket mer. Beliani importerar sina möbler direkt från tillverkare, vilket eliminerar mellanhänder och tack vare detta, erbjuds deras kunder högkvalitativa möbler till överkomliga priser.

Företaget är verksamt i 11 länder (Schweiz, Tyskland, Österrike, Frankrike, Storbritannien, Polen, Belgien, Luxemburg, Nederländerna, Kanada och USA. I testfasen även andra Europeiska länder som bl.a. Sverige.

Företagets Filosofi:

• Oslagbart låga priser: Beliani importerar sina produkter direkt från fabrik vilket eliminerar dyra mellanhänder, och säljer på nätet. Detta hjälper att minska kostnaderna av dyra butiksytor. För att uttrycka det kort: kunderna får sina möbler direkt från fabrik, upp till 70% billigare.
  • Snabb leverans: i vissa länder kan möbler levereras samma dag som beställningen görs.
  • Returrätt inom 100 dagar: Belianis kundservice är en av de bästa i branschen. Kunderna kan prova alla produkter hemma. Om en produkt inte uppfyller ens krav, kan man enkelt skicka tillbaka den. Testa möbler i sitt eget hem - kan det bli enklare?