Bemannia köper 14.000 doser poliovaccin.

Pressmeddelande  •  2009-12-16 09:15 CET

Bemannia väljer inför julen 2009 att köpa 14.000 doser av poliovaccin till behövande  barn genom UNICEF istället för att ge julluncher och julgåvor till sina kunder och uppdragsgivare.

- Vi som dagligen arbetar med människor ser hjälparbete som en naturlig del i vårt arbete. Man vill kunna bidra till alla barns hälsa och veta att hjälpen kommer fram. Vi har i år valt att samarbeta med UNICEF – (the United Nations Children's Fund) som arbetar på uppdrag av FN för att förverkliga barns rättigheter. Sedan 1946 har de kämpat för alla barns rätt till överlevnad, trygghet, utveckling och inflytande - säger Staffan Bruzelius, vd.

Polio eller barnförlamning är en allvarlig infektionssjukdom som orsakas av virus och angriper nervcellerna i ryggraden. Polio sprids via infekterat vatten och avlopp och drabbar oftare barn än vuxna, därav namnet barnförlamning. Polio finns inte i Sverige längre eftersom vi vaccinerar.

Världsdel efter världsdel blir poliofri och år 2008 rapporterades endast 1625 nya fall av polio. Ett av de få länder som fortfarande kämpar mot sjukdomen är Nigeria.  och därför samarbetar UNICEF nu med regeringen för att vaccinera alla barn. 40 miljoner barn i Nigeria är nu vaccinerade.

Ditt julkort

Videohälsning med Mikael Persbrandt / Unicef

www.bemannia.se www.unicef.se

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemanningsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och outsourcing inom administration/kontor, organistaion/HR, ekonomi, fastighet, marknad/information, bank/finans och IT. Sedan tidigare har Bemannia ramavtal med 16 kommuner och tillhörande kommunägda bolag i Storstockholm. Bemannia kommer inför år 2010 att teckna ett långt ramavtal med Staten i 21 län inom dessa områden. Ledningen har varit verksam i branschen i över tjugofem år.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom