Bemannia vinner upphandling igen!

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2010 13:15 CET

I konkurrens med 7 andra bemanningsföretag har Bemannia blivit rangordnad som nr 1 i Telge Inköps upphandling av tjänster inom fastighet. Ramavtalet omfattar både Telgekoncernen, Södertälje kommun och Nykvarns kommun.

Bemannia har antagits som leverantör inom området Fastighet. Företaget, som är en uppstickare i branschen för personaluthyrning, har placerat sig före företag som Manpower och Randstad i denna upphandling.

-Att få Telge Inköp, Södertälje och Nykvarns kommuners förtroende är återigen ett kvitto på att vi jobbar på rätt sätt och att våra utförda tjänster både är kvalificerade och kostnadseffektiva.

-Att bolaget också har expanderat över 300 % i en lågkonjunktur för branschen talar sitt tydliga språk, säger Staffan Bruzelius, vd

Avtalet omfattar tjänster som fastighetsekonomer, förvaltare, fastighetsreparatörer, byggprojektledare, besiktningsmän, hyresadministratörer mfl och gäller från februari 2010 till februari 2012 med möjlighet till förlängning fram till år 2014.

www.bemannia.se

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemanningsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och outsourcing inom administration/kontor, organistaion/HR, ekonomi, fastighet, marknad/information, bank/finans och IT. Sedan tidigare har Bemannia ramavtal med16 kommuner och tillhörande kommunägda bolag i Storstockholm. Bemannia har under år 2009 ökat sin omsättning med över 300 % och ökningen fortsätter. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i över tjugofem år.