Bemannia vinner upphandling igen och igen!

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2010 09:15 CET

I konkurrens med 31 andra bemanningsföretag har Bemannia idag blivit rangordnad som nr 1 i Solna Stads upphandling.

Bemannia har antagits som leverantör inom området Ekonomi/Administration. Företaget, som är en uppstickare i branschen för personaluthyrning och rekrytering, har placerat sig före företag som Perido Skills och Manpower i denna upphandling.

-Att få ramavtal med Solna Stad värmer mitt AIK-hjärta och det är ytterligare ett kvitto på att vi arbetar på rätt sätt – med kvalificerade och kostnadseffektiva tjänster.

-Att Bemannia har expanderat under 2009 med över 300 % i en lågkonjunktur för branschen, som för övrigt har gått ner med över 25 % talar sitt tydliga språk, säger Staffan Bruzelius, vd

Avtalet omfattar tjänster som ekonomer, ekonomiassistenter, sekreterare, registratorstjänster, systemförvaltare samt webbredaktörer och intranäts-redaktörer och gäller fram till 2013-09-30 med möjlighet till 12 månaders förlängning.

Solna Stad är Bemannias 17:e kommunala ramavtal.

Telefon: 08-84 53 00, 0771-84 53 00

www.bemannia.se

Affärsområden som omfattas är: Bemannia Finance och Bemannia Kontor

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemanningsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och outsourcing inom administration/kontor, organistaion/HR, ekonomi, fastighet, marknad/information, bank/finans och IT. Sedan tidigare har Bemannia ramavtal med 17 kommuner och tillhörande kommunägda bolag i Storstockholm. Bemannia har under år 2009 ökat sin omsättning med över 300 % och ökningen fortsätter. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i över tjugofem år.