Trafikverket tecknar avtal med Bemannia

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2016 09:00 CET

Trafikverket har genomfört en upphandling gällande personaluthyrning i storleksordningen 75 mkr/år. Bemannia blev rangordnad som nr 1 inom samtliga kategorier utom en mindre. Totalt lämnade ett 20 tal av branschens största företag sina anbud.

Målet med upphandlingen var att teckna ramavtal med ett antal företag gällande personaluthyrning med kompetens inom följande områden:

• Informationshantering
  • HR
  • Ekonomi
  • Kommunikation
  • Trafikinformatör
  • Vägtrafikledare
  • Drifttekniker
  • Kontorsadministration

Ett ytterligare område, Planering ströks från upphandlingen. Anbudstiden varade under maj till juni 2015.

Bemannia var en av de 20 tal aktörer som inlämnade anbud och blev rangordnade som nr 1 inom samtliga kategorier utom en mindre.

Avtalstiden är på två år med möjlighet att förlänga avtalet två gånger med 1 år i taget.

– Det är väldigt glädjande för oss att få vinna denna upphandling. Trafikverket har vi i bolaget sett som en stort och strategiskt mål att få leverera till – även om det tog ett antal år att förverkliga. Vi ser nu fram emot att få leverera kompetent personal till Trafikverket i hela Sverige avslutar Staffan Bruzelius, Koncernchef på Bemannia.

För mer information kontakta pressansvarige Camilla Arnbom,

E-post: camilla.arnbom@bemannia.se
Telefon: 08-845 300 eller 0771-84 53 00
Hemsida: www.bemannia.se
Facebook: www.facebook.se/Bemannia
Twitter: @bemannia

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med ett stort antal kommuner och förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige. Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.