Trelleborg rekryterar via Bemannia

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 09:15 CET

Trelleborg Kommun har den 3 februari 2011 tilldelat Bemannia ramavtal inom Rekryteringstjänster. Kommunen kommer att teckna avtal med Bemannia för tjänster inom samtliga affärs- och yrkesområden.

Trelleborg är Sveriges sydligaste stad. Centralorten Trelleborg är en viktig industri- och hamnstad vid östersjökusten. Kommunen har totalt 4000 medarbetare.

Bemannia deltog i upphandlingen av rekryteringstjänster i konkurrens med totalt sju andra företag däribland Ledarskaparna, Proffice samt Manpower. Bemannia utvärderades som rangordnad etta varför kommundirektören beslutat att teckna avtal med Bemannia som ensam leverantör.

– Det finns stora potentialer för Bemannia att expandera i hela landet och det känns mycket positivt att företaget nu även har representation i Sveriges sydligaste stad, säger Staffan Bruzelius.

Avtalet avseende Rekryteringstjänster gäller under två år, med en option om en förlängning i ytterligare två år.

För mer information kontakta Staffan Bruzelius,
Hemsida: www.bemannia.se
Facebook: www.facebook.com/Bemannia

Bemannia är ett publikt och svenskägt rekryterings- och bemanningsföretag som tillhandahåller kompetenta och kvalificerade medarbetare till såväl privata som offentliga sektorn genom rekrytering, uthyrning och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Sedan tidigare har Bemannia ramavtal med 19 kommuner och ett 50-tal förvaltningar och myndigheter runtom i Sverige. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i snart 30 år.