Låt Bemanningsföretagen dansa efter din pipa

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2010 09:00 CET

Skriv texten till Sveriges jobbigaste julsång 2010! Melodin är komponerad av förbundsdirektör Henrik Bäckström och producenten och musikern Niklas Rosström. Det vinnande bidraget kommer att spelas in av Bemanningsbandet.

Nu startar tävlingen Skriv Sveriges jobbigaste julsång 2010 på Bemanningsföretagens blogg. Temat för texten är Sanning om bemanning. Melodin hittar du på bloggen och i Facebookgruppen Bemanning skapar framtidens jobb.

Det är andra gången Bemanningsföretagen inbjuder till tävling om en jobbig julsång som ett bidrag i debatten och för att sprida julstämning.

Fint pris till vinnaren

Vinnande bidrag koras till Sveriges jobbigaste julsång 2010 och spelas in av Bemanningsbandet. Vinnaren presenteras den 16 december på Bemanningsföretagens blogg sanningombemanning.se. Där kommer också bidragen att publiceras allt eftersom de kommer in.

Regler

Alla får vara med och tävla, förutom juryn som består av de anställda på Bemanningsföretagens kansli. Vi behöver ditt bidrag senast den 10 december 2010. Vinnarbidraget kommer att spridas fritt på internet.

Se och lyssna till vinnarbidraget 2008

www.sanningombemanning.se

Förbundsdirektör Bemanningsföretagen inom Almega
tel. 08-762 69 68
mobil. 070-345 69 68

Lena Martinell Åkerblom
Informationsansvarig Bemanningsföretagen
tel. 08-762 69 62
mobil. 070-345 69 62

Bemanningsföretagen är en arbetsgivar- och branschorganisation för personaluthyrnings-, omställnings- och rekryteringsföretag med 380 medlemsföretag, varav 320 är auktoriserade bemanningsföretag och/eller auktoriserade omställningsföretag. Bemanningsföretagen ingår i Almega och är medlem i Svenskt Näringsliv.

Bemanningsbranschen erbjuder kunder och medarbetare stor flexibilitet och trygghet. Grunden för verksamheten är att kunderna får tillgång till rätt kompetens vid rätt tillfälle för att kunna verka effektivt. Medarbetarna får möjlighet att utvecklas på en föränderlig arbetsmarknad med den trygghet som erfarenhet och kompetens från många olika arbetsplatser ger. I bemanningsbranschen bedöms människor enbart efter kunskaper och kompetens.