Bengt Dahlgren rekryterar solenergiexpert

Bengt Dahlgren rekryterar solenergiexpert

Dag Rådeström kommer närmast från Solkompaniet och kommer nu att agera som expert på solceller och solenergi med utgångspunkt från vårt Stockholmskontor.

Vi kan hjälpa dig som kund med bla konsultationer och utbildningar, optimerade tak och kartläggningar, bygglov och upphandling samt leverans, besiktning och kontroll av solcellsanläggningar.

Dag har i många år arbetat som expert inom solcellsanläggningar och har en gedigen erfarenhet inom den tekniska konsultbranschen. Den första april började Dag som solenergiexpert på vårt Stockholmskontor. Dag själv kommenterar sin nya roll och säger "Jag vill rekommendera solenergi - den har stora möjligheter, ger god ekonomi med enkel och underhållsfri teknik, låt oss lyfta blicken mot solen!”

Lars Kjellgren, VD för Bengt Dahlgren i Stockholm beskriver vårt nya område; "Det ska bli riktigt roligt att följa Dag och vårt nya område inom solenergi, det finns en otroligt stor potential för den typen av energi som i dagsläget är ganska outnyttjad i regionen. Det ligger också helt i linje med vårt mål att arbeta mot mer hållbara lösningar för både oss och våra kunder."

Vill du komma i kontakt med Dag så hittar du hans information här och en mer utförlig beskrivning kring våra tjänster inom solenergi här.

Bengt Dahlgren är ett av Sveriges ledande teknikkonsultföretag inom samhällsbyggnad.