Ny VD till Bengt Dahlgren Syd

Ny VD till Bengt Dahlgren Syd

Från den 13 november tillträder Magnus Åberg som ny VD för Bengt Dahlgren Syd AB. Bolaget har tre kontor – Malmö, Helsingborg, Kristianstad – och är verksamma i hela södra Sverige.

Magnus har mångårig erfarenhet av fastighetsförvaltning och fastighetservicebranschen. Han startade som ”pinnapåg” inom Skanska och har efter avslutad utbildning haft flera chefstjänster inom Skanska, gått vidare till Coor som kontraktschef, varit inom Crendo Fastighetsförvaltning och de sista åren verkat som regionchef för RenoNordens södra del.

Magnus breda erfarenhet från olika områden av byggbranschen gör honom mycket intressant när han nu kommer ta sig an den tekniska konsultverksamheten inom Bengt Dahlgren Syd AB.

- Affärer, juridik, ekonomi, förhandlingar är kunskaper som kommer väl till pass i hans roll som VD. Detta parat med ett ledarskap som bygger på delaktighet och målstyrning ger bra förutsättningar, säger Lena Wästfelt, tf VD och styrelseordförande i Bengt Dahlgren Syd AB.

Själv säger Magnus: ”Jag tycker det ska bli oerhört inspirerande och roligt att arbeta med alla kompetenta medarbetare inom bolaget”.

Bengt Dahlgren Syd AB är ett av sex dotterbolag inom koncernen. Koncernen har idag totalt 500 medarbetare, spridda över landet, och man har utsetts till ”Bästa Arbetsgivare” i sin bransch vid flertalet tillfällen

För mer information kontakta Agneta Lundén-Hjält, personalchef, alternativt Lena Wästfelt tf. VD Bengt Dahlgren Syd.