… och här medverkar nya bolaget som asbeststöd vid asbestsanering

… och här medverkar nya bolaget som asbeststöd vid asbestsanering

I SAMBAND renoveringen sker en sanering av asbest. Bengt Dahlgren Syds nystartade dotterbolag Bengt Dahlgren Syd fastighetsteknik AB har i uppdrag att utföra stöd till NCC - BAS U gällande saneringen. Stöd i detta projekt innebär provtagning av material och luft med hjälp av tejpprover och luftpump innan och efter saneringar av de olika zonerna. Bengt Dahlgren medverkar även vid byggmöten och projektleder rivnings- och saneringsarbetet för de inblandade saneringsfirmorna.

Under pågående renovering och asbestsanering har vissa delar utav de uthyrda lokalerna haft pågående verksamhet vilket har försvårat arbetet.

Arbetet påbörjades oktober 2013 och beräknas vara klart sommaren 2014.

Författare och foto: Joakim Sundman

Fakta Bengt Dahlgren Brand & Risk
Bengt Dahlgren Brand & Risk är ett av 6 dotterbolag och består idag av 40 stycken Brand-, Risk- och Sprinkleringenjörer.