Benify anställd slår världsrekord i cykling – snabbast genom Europa

Jonas Deichmann, från Benifys kontor i München, satte idag ett nytt världsrekord som den snabbaste att cykla genom Europa (6450 km) på endast 25 dagar 3 timmar och 38 minuter. Det innebär att han lyckades slå det gamla världsrekordet med över 4 dagar.

Detta är det första världsrekordet av två som Jonas planerar att slå. Han fortsätter nämligen sin resa mot Vladivostok och ska på så vis bli den snabbaste cyklisten genom Eurasia på under 70 dagar.

Läs hela pressreleasen här (in English): www.mynewsdesk.com/benify/pressreleases/german-cycling-enthusiast-jonas-deichmann-breaks-european-cycle-record-by-over-4-days-2087273

Följ Jonas resa genom Eurasia och två världsrekord på www.eurasiachallenge.com och på Facebook

Benify hjälper företag att administrera, utveckla och synliggöra sina samlade förmåner och kompensationserbjudanden. Företaget har bland annat 18 av Sveriges 30 största företag som kunder och totalt använder hundratusentals anställda Benifys system varje månad. Benify grundades 2004 och har idag över 300 anställda i nio Europeiska länder.