Schneider Electric satsar långsiktigt – ger Lifeplan till alla sina medarbetare

Från och med idag erbjuds alla medarbetare på Schneider Electric pensionsrådgivning genom den digitala rådgivningstjänsten Lifeplan. Detta innebär att de drygt 1700 medarbetarna kommer få rådgivning för hela sin samlade pension.

- Vi på Schneider Electric är väldigt måna om våra medarbetare och vill självklart att de ska få en bra pension. Att vi nu kan erbjuda en pensionsrådgivning utan dolda avgifter eller provisioner känns därför oerhört bra, säger Pernilla Bjurling, Vice President Human Resources.

Lifeplan är en digital rådgivningstjänst för medarbetarens samlade pensionskapital. Tjänsten är prisbelönt och äkta oberoende, helt fri från kick-backs och provisioner. Med Lifeplan får varje medarbetare skräddarsydda råd och löpande rådgivning därefter.

- Schneider Electric visar varför Lifeplan det senaste året har blivit en av Europas största robotrådgivare. Tack vare Lifeplan kommer Schneider Electrics medarbetare få en bättre pension samtidigt som företaget blir än mer attraktiva som arbetsgivare, säger Leo Heijbel, Marknadschef på Lifeplan.

Schneider Electrics medarbetare har sedan hösten 2015 en förmånsportal från Benify. I och med lanseringen av Lifeplan fördjupar de två företagen sitt samarbete ytterligare.

Fakta om Lifeplan:
Lifeplan erbjuder verkligt oberoende pensionsrådgivning som har sin grund i decennier av Nobelprisbelönad forskning. Lifeplan har kommersialiserat den forskning om pensionssparande som grundarna bedrivit. Till skillnad mot andra rådgivare är Lifeplans enda mål att ge kunden bästa möjliga råd baserat på vetenskap. 2014 blev Lifeplan utsedda till året Försäkringsförmedlare Liv på Insurance Awards och är i år nominerade igen. Lifeplan är systerbolag till Benify sedan 2012.

Har du frågor om Lifeplan, kontakta:
Leo Heijbel, Marknadschef på Benify+Lifeplan, leo.heijbel@benify.com, +46 70 046 03 19

• förmån
  • lifeplan
  • pensionsrådgivning
  • benify

Benify hjälper företag att administrera, utveckla och synliggöra sina samlade förmåner och kompensationserbjudanden.Företaget har bland annat 18 av Sveriges 30 största företag som kunder och totalt använder hundratusentals anställda Benifys system varje månad. Benify grundades 2004 och har idag över 300 anställda i 8 Europeiska länder.