Google Cast kommer till BeoPlay A6 och BeoPlay A9

Pressmeddelande   •   Jan 06, 2016 17:10 CET

B&O PLAY offentliggör samarbete med Google och erbjuder nu Google CastTM i sina nätverkshögtalare. Google Cast blir tillgängligt i befintliga och kommande nätverkshögtalare från B&O PLAY från slutet av första kvartalet 2016.

Google Cast gör det möjligt att strömma musik trådlöst från tjänster som Spotify, Deezer och TuneIn direkt till nätverkshögtalare från B&O PLAY. Du trycker bara på Google Cast-ikonen på din mobila favoritapp för musik, så skickas musiken trådlöst till B&O PLAYs nätverkshögtalare BeoPlay A6 och BeoPlay A9 utan vare sig ström eller data tas från uppspelningsenheten.

”För oss handlar det om att erbjuda våra kunder bästa möjliga musikupplevelse. Med Google Cast är det våra nätverkshögtalare som hämtar musiken från molnet, vilket ger användaren en fantastisk ljudkvalitet och användarupplevelse. Till exempel undviks avbrott i musiken vid inkommande samtal eller SMS, eller när man lämnar rummet med sin smartphone”, säger B&O PLAYs vd Henrik Taudorf Lorensen och fortsätter: ”Våra kunder vill i allt högre grad själva kunna välja mellan de olika tjänsterna, och därför är vi stolta över samarbetet med Google om att integrera Google Cast i våra nätverkshögtalare”.

Befintliga B&O PLAY-högtalare är förberedda för Cast

De två nätverkshögtalare som B&O PLAY har på marknaden i dag är redan kompatibla med Google Cast-tekniken. Därför får ägare av BeoPlay A6 och BeoPlay A9 tillgång till Google Cast via en programuppdatering i slutet av första kvartalet 2016.

Nätverkshögtalarna från B&O PLAY har redan stöd för Apple AirPlay och Bluetooth, och med Google Cast kan användaren välja det alternativ som bäst tillgodoser de egna behoven.

Läs mer om B&O PLAY och Google Cast på www.beoplay.com/googlecast

* Endast tillgänglig i andra generationens BeoPlay A9. ** På marknader där Google Cast-tekniken är tillgänglig. Google Cast är ett varumärke som ägs av Google Inc.

B&O PLAY är ett resultat av Bang & Olufsens långa tradition av utmärkt design, hantverk och produktinnovation – här har dessa värden tolkats till en ny typ av samtida produkter riktade till en designmedveten, urban publik med en aktiv livsstil.

B&O PLAY-portföljen innehåller bärbara produkter som används intuitivt och som är enkla att integrera i din vardag – hemma eller när du är på språng.