Glöm inte fötterna!

Nyhet   •   Nov 23, 2010 09:40 CET

Skorna är nog det plagg man oftast glömmer bort när man pratar om hygien, komfort och säkerhet. Ändå sitter skorna på den del av kroppen som utsätts för mest belastning varje dag. Fötterna tillbringar många timmar per dag instängda i ett par skor och man svettas 4-8cl per dag och fot. Dåliga skor kan ge upphov till en rad problem som belastningsskador, liktornar och hälsprickor. Dåligt skötta skor kan ge upphov till fotsvamp och dålig lukt.

Spår utav bakterier minskas väsentligt

Berendsen tillhandahåller både strumpor och arbetsskor av hög kvalitet från ledande leverantörer. Minst två gånger om året bör en arbetssko rekonditioneras och kontrolleras. Rekonditioneringen ger mycket gott resultat och spår utav bakterier minskar väsentligt. När en sko är utsliten kasseras den och ersätts med en ny. Berendsen sköter all administration, inköp och distribution. Skorna förses även med ett chips som garanterar att det alltid är användarens egna, personliga skor som levereras.

I Sverige är det idag närmare 500 kunder från norr till söder, med 9500 skobärare som har rekonditionerade skor från Berendsen på fötterna. Vi har skor för de flesta branscher – lätt industri, tung industri, livsmedel, läkemedel, hotell, och vården.

För mer information, vänligen kontakta:

Arne Jacobsson

arne.jacobsson@berendsen.se