Berendsen ingår avtal med Göteborgs Stad

Pressmeddelande   •   Mar 28, 2012 10:46 CEST

Efter en upphandling med Göteborgs Stads Upphandlingsbolag står det nu klart att ett nytt avtal mellan Berendsen Textil Service AB och Göteborgs Stad är tecknat.

Berendsen kommer att leverera entrémattor med tvätt- och distributionsservice till Göteborgs Stad och 10 omkringliggande kommuner. Detta innebär att över 5.000 mattor kommer att bytas flera gånger per månad!

Avtalet gäller från den 1 maj.

Berendsen är ett av Europas ledande företag inom textilservice och service till washroom. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinne, washroomutrustning och golvvård. Berendsen ägs av Berendsen Group som är ett börsnoterat engelskt bolag. I Sverige är vi ca 1 200 medarbetare och omsätter ca 1,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö. Läs mer på www.berendsen.se