Berendsen lanserar SmartGarment

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2013 10:00 CET

På Medicinska Riksstämman i Stockholm 5-6 december lanserar Berendsen sitt nya patentsökta system SmartGarment, ett smart klädförråd.

Här kan personal hämta ut och lämna in sina personalkläder både enklare och snabbare än i dagens traditionella klädförråd. SmartGarment hanterar utcheckning av flera plagg samtidigt och erbjuder full kontroll av personalens plagg. SmartGarment ser till att det finns rätt kläder tillgängliga vid rätt tillfälle, till rätt peroner. SmartGarment minskar smittspridning genom att möjliggöra klädbyte när behovet uppstår och säkerställer att korrekt tvättfrekvens upprätthålls. Dessutom hjälper SmartGarment till att motverka svinn så att Berendsens kunder undviker extra kostnader.

Utöver detta så medför informationen om plaggförbrukning mer välplanerade och effektivare tvättprocesser och leveranser vilket minskar miljöpåverkan.

För mer information besök vår hemsida www.berendsen.se/smartgarment

Berendsen är ett av Europas ledande företag inom textilservice och service till hygienutrustning. Vi skapar mervärden för kunder genom att erbjuda komplett service för hanteringen av arbetskläder och arbetsskor, renrumskläder, textilier till hotell, restauranger och vårdinrättningar, samt facility services så som entrémattor och hygienutrustning till offentliga toaletter.

Berendsen ägs av Berendsen Group som är ett börsnoterat engelskt bolag. I Sverige är vi ca 1 200 medarbetare och omsätter ca 1,6 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö. Läs mer på www.berendsen.se