Berendsen stödjer Drogfritt.nu

Pressmeddelande   •   Mar 08, 2012 16:40 CET

Under april månad stödjer Berendsen den ideella föreningen Drogfritt.nu med röda mattor till deras månadslånga kampanj på Burlöv Center i Arlöv, som ska förebygga att ungdomar nyttjar droger. Drogfritt.nu är en ideell förening som främst arbetar förebyggande genom att utbilda och informera såväl föräldrar och barn som företag och allmänheten om droger och effekterna av dem.

Med anledning av föreningens 20 årsjubileum har Drogfritt.nu beslutat att fira med en drogfri månad på köpcentrat, där de kommer att informera och föreläsa om droger och dess effekter, men också locka med olika aktiviteter som exempelvis ansiktsmålning, bordshockey-turneringar och Taekwondo.

Berendsen är ett av Europas ledande företag inom textilservice och service till washroom. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinne, washroomutrustning och golvvård. Berendsen ägs av Berendsen Group som är ett börsnoterat engelskt bolag. I Sverige är vi ca 1 200 medarbetare och omsätter ca 1,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö. Läs mer på www.berendsen.se

Ajajaj! Denna kommentar kommer förstås alldeles försen, men det är ändå sorgligt att ett företag som Berendsen stöder en så här skum organisation som Drogfritt.nu. Tydligen vet man inte att Drogfritt.nu är en del av scientologirörelsen, alltså en mycket suspekt sekt som man bör ha så lite som möjligt att göra med!

- Göran Lundbom - 2012-06-01 14:11 CEST

Om det är så som du säger så är det olyckligt. Tanken var att vi ville vara med och stödja en god gärning, inte förknippas med någon form av religiös organisation.

- Fredrik Nordin - 2012-06-01 15:31 CEST