Berendsens mattor är bäst!

Pressmeddelande   •   Nov 26, 2010 08:51 CET

Enligt en nyligen genomförd teknisk undersökning av forskningsföretaget Swerea, har Berendsens nya Cotton Plus matta placerats bäst när det gäller uppsugningsförmågan av fukt och vatten. Många av Berendsens övriga mattor har också hamnat högt i den ranking som gjorts.

Mattans fördelar har redan märkts i de försäljningsframgångar som kommit sedan lanseringen i september 2010. Mattans egenskaper är speciellt intressanta med tanke på den årstid som vi gått in i och som kräver mattor med största möjliga uppsugningsförmåga.

Rapport: Swerea 5100578

Swerea-koncernen skapar, förädlar och förmedlar forskningsresultat inom material-, process-, produkt- och produktionsteknik. Koncernen ägs av industrin och staten och erbjuder behovsmotiverad forskning, utveckling och utbildning.

För mer inforamtion om Berendsens mattor, vänligen kontakta Magnus Persson, Produktchef

magnus.persson@berendsen.se

Tel. 040-36 80 08

Berendsen är ett av Europas ledande företag inom textilservice. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinne, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept.