​Fokus på säkrare arbetsplatser

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2018 10:27 CEST

Berendsen, ledande textilserviceleverantör, inleder ett samarbete med Skydda, en expert inom personlig skyddsutrustning (PPE). Samarbetet innebär att Berendsens kunder nu erbjuds skyddstillbehör såsom hjälmar, skyddsglasögon och hörselskydd.

PPE är en viktig faktor för att göra arbetsplatserna säkrare. Medvetenheten har under senare år ökat om hur risken för skador och allvarliga olyckor kan förebyggas med hjälp av olika slags personlig skyddsutrustning.

– Många av våra industrikunder har ett stort behov av personlig skyddsutrustning. Vi vill helt enkelt kunna erbjuda en säkrare vardag – och samarbetet med Skydda hjälper oss att göra vårt erbjudande komplett, säger Eva Jönnerheim på Berendsen.

Berendsen erbjuder bland annat arbets- och skyddskläder via tvätt- och hyrservice. Det innebär att Berendsen äger och hyr ut kläderna och tar hand om allt kringarbete; distribution, reparationer och kontroll av plaggen. Fram tills nu fick kunder med behov av annan personlig skyddsutrustning än kläder och skor, vända sig till andra leverantörer.

– Nu får våra kunder tillgång till Skyddas produktsortiment och expertis. På så sätt kan vi erbjuda både skyddskläder och annan personlig skyddsutrustning. Paketet innehåller också professionell textilservice. Vårt samarbete kommer att hjälpa många företag att klara arbetsmiljökraven på ett smidigt sätt, säger Nenad Ratkov på Berendsen.

Erbjudandet riktar sig till både nya och befintliga kunder och det nya sortimentet kommer att kunna beställas via Berendsens kundportal. Precis som när det gäller andra leveranser, kommer Berendsen att leverera utrustningen direkt där den ska användas.

Nenad Ratkov menar att samarbetet gynnar båda parter, men att de största vinnarna är kunderna som får en leverantör som kan erbjuda en helhetslösning:

– Berendsen och Skydda blir ett oslagbart team vad gäller kunskap om personlig skyddsutrustning, arbetsplatssäkerhet och smarta lösningar för arbets- och skyddskläder.

Eva Jönnerheim och Nenad Ratkov på Berendsen.

__________________________________________________________________________

För mer information kontakta:

Nenad Ratkov, Projektansvarig produkt
nenad.ratkov@berendsen.se
M +46 70 511 83 96

Eva Jönnerheim, Projektansvarig marknad
eva.jonnerheim@berendsen.se
D +46 40-36 80 51, M +46 70 291 20 10

Berendsen är Sveriges och Europas ledande innovatör och leverantör av hållbara textil- och hygienlösningar. Med våra effektiva tvätterier och hyrkoncept för arbetskläder, sänglinne, handdukar, mattor, hygienutrustning och golvvård är målet att frigöra stora resurser för våra 35 000 kunder och minska deras miljöavtryck.

Berendsen erbjuder miljösmarta hyr- och tvättlösningar av arbetskläder och skor till alla typer av verksamheter inom industri- och tjänstesektorn. Vårt breda och flexibla sortiment anpassas till kundens profil, funktions- och säkerhetskrav samt skräddarsys utifrån individuella behov. Allt är utrustat med chip-teknik för full spårbarhet som bidrar till effektivare utnyttjande av kläderna och bättre totalekonomi. Berendsens sex produktområden omsätter tillsammans 2,1 miljarder kronor och har 1 300 medarbetare som servar 35 000 kunder.