Ny matta – helt anpassad efter marknadens behov

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2017 09:57 CET

MicroTech

Efter Berendsens stora internationella undersökning stod svaret tydligt – marknaden vill ha en ny entrématta. Den nya mattan måste kombinera de bästa egenskaperna från befintliga produkter - skydda golvet och absorbera både torr och blöt smuts. Lösningen heter: MicroTech

För Berendsen är det alltid viktigt att veta vad kunderna och marknaden efterfrågar, därför genomförde de tillsammans med en amerikansk mattproducent en undersökning för att se vad marknaden verkligen vill ha och behöver. Svaret blev en matta som absorberar både torr och blöt smuts samtidigt som den är säker och skyddar golvet.

För att möta de nya kraven har Berendsen tagit fram MicroTech, en nyutvecklad och patenterad matta, där ovansidan består av mikrofiber som har en överlägsen prestanda att absorbera vätska och samtidigt samla upp torr smuts. Undersidan är gummerad med ett specialdesignat UltraGrip-mönster som håller mattan på plats - oavsett väder. Materialet förhindrar också att bubblor som du kan snubbla på bildas.

Viktigaste egenskaperna hos en matta enligt Berendsens undersökning:

Hindrar smuts från att sprida sig: 79 %
Säker: 71 %
Hindrar blöt smuts från att sprida sig: 65 %
Skyddar golvet: 64 %

Berendsen levererar komplett hyr- och tvättservice av textiler till alla olika typer av verksamheter. Vi erbjuder alltifrån varselkläder till kockkläder, torkdukar, entrémattor, moppar, bädd- och badlinnen samt hygienutrustning till offentliga toaletter. Med vår service har du alltid hela och rena textilier och slipper lagerhållning, samtidigt som du frigör tid och pengar så att du kan fokusera på din kärnverksamhet.